Gå til innhold

Tatoverings- og piercingtråden.


DaKurlzz

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Tenkte jeg skulle starte tråden for oss som har tatt fram verktøyene* og fått litt modifikasjoner gjort på vår medføtte kropp.

 

Jeg regner da med at det må være et par medlemmer eller tre som har en piercing eller femten, samt noen med tatoveringer. Selv har jeg en tatovering på venstre arm. Tok den for akkurat en uke siden, og nå klør det som f... mens huden faller av og gror igjen. Er ganske fornøyd.

 

Må bare si meg lei av å smøre på krem (Bepanthol som jeg kjøpte før hjemreise fra Tenerife) flere ganger daglig. Vil bli ferdig med å babysitte tingen hele tiden. Vil baaaaaade.

 

Bilde slenger jeg opp når den er helbredet.

 

Ja, har du noe å vise? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatovering regner jeg med, Sophonax? Hvor skal du ha den?

 

Min gjorde litt vondt når karen begynte å tatovere på toppen (nærmere skulderen), men det var ikke så gale å bli tatovert som jeg trodde. Min er ganske langt oppe da jeg ikke vil ha den SÅÅÅÅ synelig, men jeg tar kanskje to til, og da blir den ene rett under og bak/rundt den jeg har nå.

 

 

Prnkstr: Hvor er den fra? Tøff var den! Gjorde det ikke vondt der? :S

Lenke til kommentar

Synes virkelig ikke at det var så vondt som alle skal ha det til. Stikker de første 3 minuttene eller noe, men så går det greit:) Det er klart, det avhenger seff hvor du tar den og da...ser for meg at det for eksempel ikke er like digg å tatovere et par øyne på nøttene:P

 

The Empire fra Star Wars, dude. <3

 

10 poeng til deg:) All hail the Empire^_^

Lenke til kommentar

Hvor mye kostet den? Min var 80 Euro (vi sier 800kr vi...) i Tenerife, hos en Italiener nede i Las Americas (sørlige delen av Tenerife). Han har jobbet med det i 23 år og jeg synes virkelig han var flink.

 

Vennen min jeg nettopp var der med tok også en tatovering - av en løve, med masse skygger og "airbrushing" for å si det slik. Utrolig bra verk. Linjene er klare og mangler ikke blekk noen plass. Eneste jeg klager på er forbaskade kløingen nå! =( It itches so bad, I want to rip off my arm. Har nesten ikke mer hud som skal vekk, men det klør fordiom. Kanskje jeg burde legge meg i håp om at det ikke klør i morgen tidlig? :p

 

EDIT:

 

Ettersom det blir litt størrelse på den, så skal jeg ha den på ryggen. Hvordan fordelingen blir, er jeg usikker på.

 

raventattoool5.th.jpg

 

Den var jo kjempestilig! Jeg tør ikke ta på ryggen, i hvertfall ikke så stor. Hører at ryggraden og skulderbladene er auau. :p

Lenke til kommentar

Betalte 1000 korner for det her i Oslo. Tok omtrent en time. Men jeg vil ikke helt anbefale å ta tatoveringer i utlandet om sommeren da de helst skal ha tid til å gro og sterkt sollys er inte bra i det hele tatt. Farger kan blasse, og skader kan oppstå....

 

Ble fortalt av tattovøren at det er også viktig med en fugtighetskrem som du smører forsiktig på etter at du tar av bandasjen etter en dag ish, for å speede opp healing prosessen...

Lenke til kommentar
Betalte 1000 korner for det her i Oslo. Tok omtrent en time. Men jeg vil ikke helt anbefale å ta tatoveringer i utlandet om sommeren da de helst skal ha tid til å gro og sterkt sollys er inte bra i det hele tatt. Farger kan blasse, og skader kan oppstå....

 

Ble fortalt av tattovøren at det er også viktig med en fugtighetskrem som du smører forsiktig på etter at du tar av bandasjen etter en dag ish, for å speede opp healing prosessen...

Alle sier nok det med utlandet i sitt land. Jeg gikk meg lang-ermet genser og når vi var på stranden for å sole oss så lå vi begge med tskjorten over tatoveringen og litt til, for å ikke få sollys på den.

 

Krem tar jeg på 3 - 4 ganger daglig inntil all hud har falt av (eller, til neste tirsdag - 14 dager etter, da).

Lenke til kommentar

Der du er mest sensitiv, der hvor der er ben rett under, samt der store nerver er nerme overflaten...dvs underarmen, anklen, skulder/halsbenet[det tynnet benet mellom skulder og hodet] og ryggraden, armhulen osv...

 

Men om du ikke klarer et par timer med litt smerte for noe du skal ha livet ut, er det kanskje på tide å virkelig tenke over om du vil ha en tattovering;)

 

Alle sier nok det med utlandet i sitt land. Jeg gikk meg lang-ermet genser og når vi var på stranden for å sole oss så lå vi begge med tskjorten over tatoveringen og litt til, for å ikke få sollys på den.

 

Krem tar jeg på 3 - 4 ganger daglig inntil all hud har falt av (eller, til neste tirsdag - 14 dager etter, da).

 

Stemmer nok det...uansett hvor du er kan vi konkludere med at sterk sollys=bad:) Det er også viktig å bruke solkrem med høy faktor over tattoveringer om du blir utsatt for mye sol for å hindre å skade tattoveringen...

 

Jeg holdt på med litt krem selv etter at huden hadde flasset av....skader ikke:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...