Gå til innhold

Den store Death Knight Tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-o2Xgh2
Skrevet

Fikk meg `Axe Of Frozen Death` i går :D

er lvl 70, og må si DK er enormt gøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en level 61 Death Knight og må si det virker spennende og har litt lyst til å levle oppe denne... Men må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner meg helt på alle disse diseasene og angrepene. Kan noen gi meg en kjapp innføring? Jeg er unholy foressten.

Skrevet

Har du forsøkt å benytte deg av tooltip-beskrivelsene som følger med hvert enkelt angrep, talent og buff/debuff?

Ellers er det jo litt trist at alle er DPS - har vi ikke nok av den sorten?

Jeg finner tanking langt mer tilfredsstillende. :)

Skrevet (endret)

Tja vi kan jo bare poste f.eks builds/rotations. EDIT: og glyphs!

Gems og enchants

Det jeg gjør her er rett og slett hitcap -> full Strength/AP.

51/13/7 Blood 2h

Rotasjon = PS - IT - OB - HS - HS - Runic Dump

OB - HS - HS - HS - HS Runic Dump

Glyphs = Icy Touch, Obliterate, Blood Strike (husker ikke helt om denne funker på attack speed slows osv på bosser).

51/0/20 Blood 2h

Rotasjon = PS - IT - HS - HS - OB - Runic Dump

PS - IT - HS - HS - HS - HS - Runic Dump

Glyphs = Icy Touch, Obliterate, Blood strike

0/32/39 Dual-wield hybrid

Rotasjon = PS - IT - HB - BS - BS - Runic Dump

IT - IT - IT - HB - PS - Runic Dump ( en alternativ rotasjon her er HB - IT - PS - Runic Dump - HB - Runic Dump)

Glyphs = Ghoul, Icy Touch, Valgfri (selv bruker jeg Bone Shield, pga mye aoe).

17/54/0 2h Frost

Rotasjon = PS - IT - BS - BS - OB - (HB om du har fått Rime-proc) - Runic Dump

PS - IT - OB - OB - (HB om du har fått Rime-proc) - Runic Dump

Glyphs = Icy Touch, Frost Strike, Obliterate.

21/50/0 2h Frost

Virkelig ikke sikker på noe angående dette buildet, siden det er noe jeg akkurat har hørt om, mye av infoen her er sannsynligvis feil.

Rotation = PS - IT - OB - BS - BS - Runic Dump

PS - IT - IT - IT - IT - IT - Runic Dump

Som sagt, virkelig ikke sikker på denne. Vil også tro du må dra en frost strike eller to mellom alle ITene der.

Glyphs = Icy Touch, Obliterate, Frost Strike ville jeg brukt her.

17/0/54 2h Unholy

Rotasjon (merk, rotasjon her avhenger veldig av Scourge Strike Glyph procs. Basically, hold diseases og unholy blight oppe, excess RP = Death Coil) = PS - IT - BS - BS - SS - Runic Dump

Glyphs = Scourge Strike, Ghoul, Icy Touch.

Kan adde flere senere når jeg har tid. Add flere selv, og rett gjerne på min informasjon om den er utdatert!

Endret av Rnrm
Skrevet
Kan man ikke få en mer utfyllende førstepost med informasjon rundt Death knights?

jepp skal fixe det imorra

feel free to pm meg med info dere vil ha på første post

Skrevet

Kunne godt tenkt meg til informasjon "på et newbie" stadiet, som f.eks hvilken specc er best for leveling, 2H eller 1H Dual, rotation, glyph etc. Er faktisk helt grønn på DKs så er litt usikker, hade lyst å forsøke et med dual på den fremfor 2H men er ikke sikker på om det er raskere :)

Skrevet (endret)

Spec er ikke så nøye, men Blood eller Unholy er sannsynligvis lettere enn Frost. Ikke bry deg med DW dersom du ikke er ren PvE DPS (eller en tank som desperat mangler stats).

Hver spec har en rotation som går ut på å kvitte seg med off-spec runes (blood for unholy og frost, unholy og frost for blood) og gjøre dem om til Death Runes (joker-runer) som kan brukes mer effektivt. For Unholy og Frost er det Icy Touch/Plague Strike (hvilken som er først avhenger av om du er i range, og spec) -> PS/IT -> Blood Strike -> BS -> Obliterate (hvis frost) / Scourge Strike (hvis Unholy) -> (runene du brukte på IT/PS kommer tilbake) OB/SS -> (begge blood runes kommer tilbake som death) OB/SS -> Runic Power Dump (Frost Strike/Death Coil/Rune Strike). Dersom du har Howling Blast setter du den inn der den passer i stedet for OB/SS.

Blood bruker Heart Strike som hovedangrep, og avhengig av om man har Obliterate talented eller ikke, er det mulig at OB også spiser diseases. Se rotation for Blood/Unholy i posten over din, og forandre rekkefølgen på OB -> IT/PS dersom du er Blood/Frost.

Major Glyphs avhenger av spec, men det er som regel en god idé å glyphe det som blir hovedangrepene dine (OB/SS/FS). Minor Glyphs ender stort sett opp med å bli de tre mest nyttige av de Minor Glyphs som er tilgjengelige, og virker takknemlig nok uansett spec: Pestilence, Horn of Winter, Blood Tap.

Endret av Zealuu
Skrevet
blood rotations er fubar btw. 51/0/20 burde heller være OB+IT+PS+6XHS+OB. og så IT+PS+6XHS+OB resten. Trenger heller ikke IT glyph, vurder ghoul istedet.

Her er forresten en mer detaljert versjon:

OB>IT>PS>HS>HS>RUNE DUMP > HS>HS>HS>HS>OB>RUNE DUMP

IT>PS>HS>HS>HS>HS>RUNE DUMP > HS>HS>OB>IT>PS>RUNE DUMP

Lang og fæl

Skrevet

På level 80 etter at du har skaffet deg alt av gear har jeg aldri vært så lei av en klasse. Death Knight er utrolig morsomt i begynnelsen, men når du når 80 blir det fort kjedelig. DPS'en er ganske så bra, men kan ikke måle seg med mange andre klasser, spesielt Hunters og Mages. Jaja for holdet ut, selv om det ikke frister å gå Ulduar med Death Knighten. <_<

Skrevet

Prøvde ett relativt gøyalt spec i 5on5 i dag!

19/52/0 Frost

Det jeg gjorde var relativt enkelt; Unholy Presence, spare opp til maks runic power, og så dumpe dumpe frost strikes i unholy presence med 1 sec gcd. Måtte specce unholy for 2v2 etterpå, men må si jeg var imponert av speccet der. glyphs jeg brukte var icy touch, obliterate, frost strike. Burde prøves! =]

Skrevet (endret)

17/0/54 speccet fungerer veldig bra i instances og generelt solo.

Kjører som regel IT > PS > SS > BS > RP dumping (Rune strike, UB, Deathcoil)

Det at jeg har Icy Touch først er vel egentlig fordi jeg har PS Glyphen (+dmg fra PS hvis du allerede har en disease på target).

edit: og mens jeg er her på DK tråden, så trenger jeg tips/råd til hvordan jeg skal få skaffet gear til å gå heroic, evt hva jeg må bytte ut av det jeg allerede har !

Endret av DragonsHeaven
Skrevet
edit: og mens jeg er her på DK tråden, så trenger jeg tips/råd til hvordan jeg skal få skaffet gear til å gå heroic, evt hva jeg må bytte ut av det jeg allerede har !

Det første jeg vil anbefale er at du skaffer deg et skikkelig våpen. Titansteel Destroyer er lett å skaffe, har gode DK-stats, og ok top-end damage.

Ellers er det en del crafted gear, rep rewards (Wyrmrest, Ebon Blade, SoH) og BoE-drops fra instances (som kan kjøpes på AH) du burde satse på i første omgang - og når du har dem, ikke la være å enchante dem, og ellers forbedre dem som best du kan (kjøp Eternal Belt Buckles til beltene dine, f.eks.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...