Gå til innhold

Snedige ting du lurer på! (Nyere tråd kan finnes i førstepost)


Habitats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei den bytter ikke etter en viss tid. Skal prøve å forklare uten å virke retard. Det har noe med beinet som er i lufta. Når det passerer "bak" eller "foran" hun. Der kan du stokke om og det gjør at hun starter å gå andre vei istedet. Konsentrer på rundt knærne og plutselig kan man faktisk se det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Hvordan kommuniserer hunder? Ja, de bjeffer og piper. Men hva betyr et høyt bjeff i forhold til et lavt bjeff osv? Og når en hund tenker, tenker den på "bjeffespråket" ? :huh:

 

Dette er et MEGET interessant spørsmål! Alle dyr kan vel falle inn i det spørsmålet. Liksom, hva sier vi når vi bjeffer? Ut av de tusener av bjeffelydene vi kan lage så må jo noen av de bety noe. Kan jeg da f.eks med uhell si "Gå og drep denne personen NÅ di ape!"? :lol::mellow:

Lenke til kommentar
Bruker vel kroppsspråket mye en del også tror jeg ;)

Men er ikke noen hunde-ekspert, så er ikke heelt sikker.

 

Nesumar

 

Hvordan kommuniserer de da når de står å bjeffet med en eller annen hund på andre siden av byggefeltet mitt på svarte natta? Men ja, regner med at kroppspråk spiller en stor rolle så sant de kan se hverandre.

Lenke til kommentar

Har vel noe med at lydbølgene de sender ut treffer de ekstremt følsomme ørene til hunden.

Disse lydbølgene sender signaler igjennom nervene til hundehjernen, som da forteller hunden hva andre hunder vil.

Da kan da hunden velge om han vil gjøre dette, eller svare frekt tilbake :)

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Når begynte de og selge cherry coke i Norge og når sluttet de?

Selges fortsatt på CC Gjøvik hvertfall. Men de er ikke importert av Coca Cola Norge, de er importert av en privatperson. Derfor er nok distribusjon og logistikk et problem, og grunnen til at de aller fleste butikker ikke har dette inne. Men det skal altså finnes i CC-butikkene. Ultra vet jeg ikke, men Coop har den ikke, og Meny har den ikke.

Lenke til kommentar

Skarp lyd dannes av høyfrekvente lyder. Altså, lyder med høy hz. 1hz er svingninger i lydbølden i sekundet. Altså, når en subwoofer spiller 30hz, så vil det si at lydbølgen svinger 30ganger i sekundet. Ved skarpe lyder så er frekvensen/svingetiden langt kjappere, feks 22 000hz / 22khz. Disse lydene er mye lysere, og skjærer på en måte i øret.

 

Slike høyfrekvente lyder er mye mer skadelige for øret enn lavfreqvente. Dette er også grunnen til at det er mer ubehagelig og høre en veldig lys tone, enn det for eksempel er å høre på en subwoofer spille på max stryke.

 

Håper dette ga deg litt innblikk i hva du lurte på.

Lenke til kommentar

Prikkene betyr vel at det er enda mer....

Men slå deg til ro med 3.14, mer trenger du aldri i matematikkfaget

Eller...vet ikke hvilket stadie du er på, kan hende du trenger mer for å få et mer nøyaktig svar

 

Tenkte jeg kunne legge til ett til spørsmål, så har dere litt å svare på:

Er det noen her fra Lofoten, eller ihvertfall i nærområdet (Bodø. osv)

 

Føler meg litt alene med nesten bare sørlendinger :)

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...