Gå til innhold

[Løst] Ingen Lyd i Ununtu 11.04

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ubuntu ser min "lyd brikke"

Audio device: Intel Corporation 82801I (ICH9 Family) HD Audio Controller

men der stopper også alt :no: når jeg prøver lydmixeren så ser jeg ingen Hardware der og heller ikke alsa mixeren vil virke (sikkert på grunn av at ubuntu ikke har startet eller funnet noen lyd enhet) Kan dere forklare meg hva som er galt og hva jeg skal gjøre for og fixe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ubuntu 11.04 ble installert forrige dagen, trur det var fredag eller lørdag. Men maskinen har kjørt ubuntu siden 9.04 og det har virket 100% hele tiden... Nei det vet jeg ikke hvilken drivere som skal brukes nå?

Skrevet

Har desverre ikke ubuntu på denne PCen, så skal ikke si nøyaktig, men det skal vel være en driver manager, eller hardware manager ting. Der kan man lete opp alternative drivere, om jeg ikke husker helt feil selvfølgelig

Skrevet

Hei. er selv ikke i Ubuntu nå, men på Arch må du iallefall passe på å være i gruppen "audio" for å få lyd. Har du en Mixer i menyen til Ubuntu? Hvis ikke kan du prøve å legge den til, men dette har vel noe med driverne å gjøre sikkert. Ikke programvaren.

Skrevet

I et par tilfeller jeg har kommet over tidligere har det fungert å prøve ut de forskjellige valgene i:

System > Pref. > Sound

Hardware-taben > teste ut forskjellige muligheter i dettnedmenyen Profiles: ved Settings for the Selected Device

Skrevet

Har fått lyd no.. Og hvordan det var ikke "lett"! Det jeg gjorde var og fjerne alsa mixer og så legge den inn igjen :whistle: (når jeg la den inn igjen la ubuntu samtidig inn et par nye pakker ser jeg så det har sikkert løst problemet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...