Gå til innhold

Suit up!


Anbefalte innlegg

I dag fant jeg en awesome ny del av forumet. DENNE! Siden jeg har så mange arbeidslogger på data, kan jeg vel skrive en arbeidslogg på kroppen min også (^.^)

 

For å oppsummere det som er relevant om meg i denne tråden. Jeg er 20 år, halvfeit, og "dater oppover". Dama mi er 1.68 og 50kg, mens jeg er 1.80 og veier 93 kg. Og det er ikke 93 kg med muskler, for å si det sånn! he he he.

 

Før russetiden, trente jeg fem ganger i uken, og så slik ut:

post-108681-0-06845100-1302353528_thumb.jpg

 

Det var stort for meg, for noen måneder tidligere, så jeg sånn ut:

post-108681-0-72252200-1302353564_thumb.jpg

 

Dette skrev jeg om i en gammel tråd, som jeg fant igjen en drøy uke siden. Reaksjonen min var ikke akkurat positiv. Jeg har blitt feit.

 

På bilde #1 veide jeg ca. 82 kg. IOM at jeg har vokst litt alle veier, kan vi gå ut i fra at vekten jeg sikter på er 85 kg. Nå veier jeg som sagt litt over 90.

 

Den siste halvannen måneden, har jeg trent 3-4 ganger i uken, og fulgt følgende oppsett. For ordens skyld, så trener jeg for å få størst mulig eksplosiv styrke. Vil ikke ha lange muskler. Jeg er også en "mannemann", med hår på brystet, magen, ryggen og ræva, så det er ikke så farlig med sixpack. Målet mitt er å bli macho.

 

Dag 1: Bryst/rygg

- 15 min oppvarming på tredemølle

- Benk (3x10 rep)

- "Ligge-på-skrå-på-benk-og-presse-oppover" (bryst) (3x10)

- "Crossover"(sånn med vaiere der man "dra fremover") (3x10)

- Minst 3x30 situps

- Nedtrekk bredt grep (3x10)

- Nedtrekk smalt grep (3x8)

- "korsrygg-maskin" (3x12)

- Den maskinen der overkroppen står stille, og man beveger underkroppen sidelengs (3x10)

(10-15 min sykling)

 

Dag 2: Armer

- 15 min oppvarming på tredemølle

- Biceps med manualer (3x5 per hånd)/(3x4 per hånd)

- Biceps maskin (3x10)

(Curl (3x8))

- Triceps nedtrekk (3x10)

(Triceps nedtrekk "tau" (3x10))

- Triceps maskin (3x10)

- Skuldre, med manualer eller maskin (3x10)

- Minst 3x30 situps

(10-15 min sykling)

 

Ting i parantes skjer kun hvis vi gidder.

 

Forslag til forbedringer?

 

 

I tillegg til treningen, har jeg sluttet med cola og godteri på ukedager, og prøver å spise så sunt som mulig.

 

Målet med treningen, og målet med vektnedgangen er å slippe ryggproblemene jeg har nå, samt å passe i Lindeberg-dressen min igjen(som jeg sist hadde på meg i november 2009). Derfor: SUIT UP!

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt dette programmet "i alle år", og har vært fornøyd med det. Får jeg ikke nok bein av å løpe/sykle?

 

Sett gjerne opp et alternativt oppsett med ca. 3x10 repetisjoner :-) Målet er foreløpig å få ned fettprosent, samt å bygge muskler, og senere å bygge mye musker.

 

Det ultimate for meg er noe ala dette

 

 

macho-nedsig.jpg

 

 

 

EDIT: Hva er baseøvelser?

Endret av conflict
Lenke til kommentar

AAh. Trente en del knebøy før, men "beskyttelsen" på stanga på skolen er 1 mm tykk, så den er grotekst ubehagelig å bruke. Er det noen alternative måter å trene det samme som med knebøy?

Kjør uten beskyttelse. Har ikke opplevd selv at det har gjort vondt, så om du får vondt legger du muligens stanga feil på ryggen/skuldrene?

 

 

Du kan også prøve å ta et smalere grep, så får du ut albuene bakover mer - dette vil gjøre at stanga ligger enda litt bedre. Hvor bredt dette skal være på stanga er veldig individuellt ut fra hvor bred ryggen din er, høyde osv - men til meg er dette ca en håndsbredd (små hender vel og merke) innenfor hakkene i stanga.

 

Knebøy er en virkelig bra øvelse, men den kan være vanskelig å mestre - mestringsfølelsen av å beherske knebøy er derimot 100% verd d. Du trenger på ingen måte knebøy for å bygge sterke ben, men det er en av de beste øvelsene. Anbefaler deg kombinasjonen teknikktrening med knebøy som oppvarming, for så å kjøre 1 fots beinpress arbeidssett som et fint første trinn om du ikke er komfortabel med knebøy :)

 

Ang småproblemer med rygg: Er det nedre del av ryggen som er vond? Isåfall; å henge fra noe og vri hoftene fra side til side er en veldig bra oppvarmingsøvelse. Du får også med lats på kjøpet, faktisk. Yoga (som i praksis er tøying) er også noe som absolutt anbefales for å løsne opp ei stiv hofte.

 

Lykke til, skal følge med ;)

Endret av storken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...