Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

SKal kjøpe digitalt speilreflekskamera til pappa (som er relativt nybegynner) i gave og driver og ser litt rundt etter et passende kamera i prisklassen +- 4000,-. Har skjønt at man kan få en del mer for pengene om man hendvender seg til bruktmarkedet, og fant et Pentax K-x med 18-55mm og 50-200mm til en god penge. Så lurer jeg på om dette er et kamera som er verdt å satse på, med gode muligheter for å vokse på?

Er det noen som har erfaringer med dette kameraet, evt syn på å kjøpe brukt mot nytt og kanskje andre aktuelle kameraer som kan være bedre til rundt 4000?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg er helt enig i at det er en bra deal...

En K-x, som er i nybegynnersjangeren av DSLR, er et i utgangspunktet billig kamera. Det er kanskje ikke veldig mye å hente på å kjøpe dette brukt, iallefall ikke når du betaler såpass mye for to kit-objektiver som du her gjør. (Strengt tatt FÅR man nesten 18-55mm`ere slengt etter seg).

 

Jeg hadde mye heller betalt f.eks 4000 for et K20D og ett kit-objektiv enn "din" pakke.

Ev. K7 til kanskje bare en lapp dyrere.

 

Selv om han er relativt nybegynner behøver han ikke nødvendigvis å begynne (eller fortsette) med et innstegskamera.

Jeg for min del begynte med et K10D, plagdes mye og leverte mye drittbilder det første året (og litt til) men er utrolig glad for at jeg gikk rett til det litt dyrere segmentet for førstekamera, det var (og ville fortsatt vært) mer enn nok kamera for en amatør/lykkelig ivrig entusiast og til og med for en beskjeden proff -i mange tilfeller-.

 

Jeg kjøpte som mitt andre kamera, etterfølgeren av K10D->K20D, som jeg kommer til å klare meg med leeeenge, om ikke noe drastisk skulle skje :roll: Og dette kjøpte jeg med mye stæsj -jeg nevner i fleng; 17-70 f/4 SDM,28mm f/2.8, 50mm f/1.7, 3x minnekort SDHC EXTREME III på totalt 40gb for

5500 kroner (totalt 5760 inkl. Finn.no`s betalingsgaranti + frakt).

 

Man kan gjøre utrolig gode handler i bruktmarkedet, og jeg avrunder med å si at jeg syns ikke 4490 for et K-x og to kit-objektiv høres veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg er helt enig i at det er en bra deal...

En K-x, som er i nybegynnersjangeren av DSLR, er et i utgangspunktet billig kamera. Det er kanskje ikke veldig mye å hente på å kjøpe dette brukt, iallefall ikke når du betaler såpass mye for to kit-objektiver som du her gjør. (Strengt tatt FÅR man nesten 18-55mm`ere slengt etter seg).

 

Jeg hadde mye heller betalt f.eks 4000 for et K20D og ett kit-objektiv enn "din" pakke.

Ev. K7 til kanskje bare en lapp dyrere.

 

Selv om han er relativt nybegynner behøver han ikke nødvendigvis å begynne (eller fortsette) med et innstegskamera.

Jeg for min del begynte med et K10D, plagdes mye og leverte mye drittbilder det første året (og litt til) men er utrolig glad for at jeg gikk rett til det litt dyrere segmentet for førstekamera, det var (og ville fortsatt vært) mer enn nok kamera for en amatør/lykkelig ivrig entusiast og til og med for en beskjeden proff -i mange tilfeller-.

 

Jeg kjøpte som mitt andre kamera, etterfølgeren av K10D->K20D, som jeg kommer til å klare meg med leeeenge, om ikke noe drastisk skulle skje :roll: Og dette kjøpte jeg med mye stæsj -jeg nevner i fleng; 17-70 f/4 SDM,28mm f/2.8, 50mm f/1.7, 3x minnekort SDHC EXTREME III på totalt 40gb for

5500 kroner (totalt 5760 inkl. Finn.no`s betalingsgaranti + frakt).

 

Man kan gjøre utrolig gode handler i bruktmarkedet, og jeg avrunder med å si at jeg syns ikke 4490 for et K-x og to kit-objektiv høres veldig bra ut.

 

Takk for bra svar :) Ja, fant ut at det ikke var noen god brukt-deal. Fant en annen annonse med en nesten helt nytt k-x, stativ, 18-55 og 50-200, flere minnekort, uv-filter og veske mm. til 3990,- så spørs om jeg går for dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...