Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til Port Forward på en Buffalo WHR-G54S!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står jo i guiden på portforward at bruker er root og at det ikke er noe passord (alså <blank>).

 

Så lenge du har et routermodem før routeren, så er det nødvendig å åpne porter i routermodemet også.

---

 

Jeg foreslår du finner bryteren på routeren din, hvor du kan velge mellom router og aksesspunkt.

Sett den som aksesspunkt og aktiver deretter UPNP i spillmaskinen din.

 

Sannsynligvis står telenorrouteren i UPNP og portforward vil være automatisk.

Lenke til kommentar

Det står jo i guiden på portforward at bruker er root og at det ikke er noe passord (alså <blank>).

 

Så lenge du har et routermodem før routeren, så er det nødvendig å åpne porter i routermodemet også.

---

 

Jeg foreslår du finner bryteren på routeren din, hvor du kan velge mellom router og aksesspunkt.

Sett den som aksesspunkt og aktiver deretter UPNP i spillmaskinen din.

 

Sannsynligvis står telenorrouteren i UPNP og portforward vil være automatisk.

Har prøvd med tutorialen, root og <ingenting> funker ikke -.- Har prøvd med litt av hvert men får ikke til :S Men kan det hjelpe å bare klikke på denne "bryteren" på routeren min?

 

Btw, har ikke Telenor. Har et slags lokalt nettverk, er ikke noe spessielt merke eller hva jeg skal si, siden jeg bor litt på "landet" og har ikke mulighet til å få Telenor.

 

Og forresten: Når jeg går på IPen og på den logge-inn boksen står det også: "Nettstedet sier "AirStation"." Om det skulle ha noe å si ..

Endret av PrideCake
Lenke til kommentar

Mulig du må resette routeren (om passord er endret).

Den bryteren vil fungere, uten at du logger deg inn på den. Sett den i bri (bridge), så skal du ha tilgang til modem/router.

For å finne ISP, så kan du sjekke her: http://whatismyipaddress.com/

 

Airstation er Buffalo-routeren.

Prøvde å sette i bridge i går, men plutselig funka ikke nettet da :S Men kan jo prøve igjen .. Men når jeg satte i Bridge så funka nettet plutselig ikke :S I går altså, kan prøve igjen i dag.

 

 

EDIT: Prøvde å sette i bridge igjen nå, og den vil rett og slett ikke identifisere nettverket, det står altså bare som lokalt og ikke internett.

Endret av PrideCake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...