Gå til innhold

Hjelp til sykkelkjøp - ca. 4000 kr.


Foxen

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en sykkel - er ca. 10 år siden jeg _FIKK_ en sykkel, så begynner å bli på tide.

 

Jeg regner med det er en hybridsykkel (herre) jeg er på jakt etter, kommer til å sykle på asfalt og på skogsstier i alle fall.

 

Er ikke så mye som er viktig for meg når det kommer til selve sykkelen, annet enn at den ikke går i stykker på et par måneder...

----------------------

 

Hva er forresten maksvekt på sykler? Er litt tung og vil ikke at sykkel skal knekke hvis jeg setter meg på. XD

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke komme med så mye konstruktivt her, men maksvekt på sykkel? Tja, ganske mye hvis man har en aluminiumssykkel. Karbonsykkel har vel en grense på ca. 100 kg i prisklassen 10k tror jeg. Selv kan jeg ikke har karbon, men har aldri opplevd noe problem med aluminium eller stål.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sykkelrammene er det skjeldent begrensninger på, det hender derimot at hjulene operere med maks-vekt på rytteren.

 

Uansett så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for dette, det er ofte dyrere ritthjul som har begrensninger på vekt. Det pleier da å ligger rundt 80kg.

 

Når det gjelder sykler i prisklassen du er ute etter så tror jeg at Nakamura eller Diamant er gunstige valg. Disse er henholdsvis ført av Intersport og G-Sport. Syklene er mer eller mindre helt like og levert fra samme fabrikk. Prisen varierer noe mellom disse merkene og Nakamura pleier å være billigst.

 

Lykke til med kjøpet! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...