Gå til innhold

Summelyd i Acer TM 800


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en Acer TM 800. Den ser fin ut, men det er en liten ting som irriterer meg litt: Den lager en summelyd som jeg ikke er helt komfortabel med. Summingen er svært lik summingen fra bilderøret på en TV. I den siste tiden har jeg benyttet to andre laptop’er av langt rimeligere karakter som ikke har lignende summing. Lyden ser ikke ut til å stamme fra hverken harddisk, strømforsyning eller batteri. Den varierer litt i takt med bevegelser på skjermen, så det er kanskje skjermkortet som er synderen? Ironisk nok summer det konstant når bildet står stille, mens lyden forsvinner delvis når det er bevegelse i bildet... Jeg vet ikke hvorvidt dette er normalt for denne modellen, eller om jeg har vært litt uheldig med min utgave?

 

Summingen er ikke et stort problem, men man blir litt kresen når man punger ut 18 000 for 2,6 kg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei hei hei :woot::woot::woot:

 

Har vært borti noen bærbare med samme lyder..

 

Før det kommer flere dumme forslag til hva man kan gjøre for å fikse dette vil jeg gjerne forklare litt hva lydenen kommer av. :grumpy:

 

Har en Dell maskin nå med akkurat samme tv-rør pipingen!

 

Disse lydene kommer fra strømforsyningen til prosessoren som er plassert rett ved siden av nettopp prosessoren på hovedkortet. Lydene kommer når prosessoren belastes lite eller ingen ting slik at strømfosyningen ikke får belastning.

 

Lydene øker ofte enda mer ved surfing på websider med masse flash og slikt. De er også avhengig av hva slags speed stepping innstilling man har satt prosessoren til. Det er absolutt værst på "Always on" innstillingen.

 

Samme pipelyden kommer ofte også fra laderen til maskinene nettopp når de ikke trekker strøm. Lyden fra strøm adapteret kommer ikke når maskinen jobber eller lades for da trekker de strøm. Synderen er moderne switchende power supplies!

 

Mange personer klarer ikke å oppfatte slike lyder mens det kan være veldig plagsomt for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...