Gå til innhold

how to unlock samsung c3300 for free?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøpte den sammen med et abonnement med binding, så tror jeg Telenor er forpliktet til å gi deg operatørlåskoden gratis om du ber om den.

 

Er den kjøpt låst, uten abonnement med binding (noe jeg tror at egentlig ikke er helt lovlig av butikken), så må du betale Telenor for operatørlåskoden. Lå på en 6-700 kroner for et par år siden, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte den sammen med et abonnement med binding, så tror jeg Telenor er forpliktet til å gi deg operatørlåskoden gratis om du ber om den.

 

Er den kjøpt låst, uten abonnement med binding (noe jeg tror at egentlig ikke er helt lovlig av butikken), så må du betale Telenor for operatørlåskoden. Lå på en 6-700 kroner for et par år siden, om jeg ikke husker feil.

 

den er kjøpt låst ja.. 6-700kr? man kan da jo også send den til unlock.no dem fjerner låsen for 300kr vis jeg ikke tar feil.. MEN det finnes en måtte å fjern låsen gratis vis jeg ikke tar feil? ;)

Lenke til kommentar

Hei, kan du få låse koden til mobilen din fra her Min lenke også jeg en gang fikk koden fra dem og låste min mobil sikkert ... og jeg foreslår at du ikke går for free låse siden koden genereres kan være feil noen ganger ...

 

ja men det er ikke gratis? vil ha en gratis en

Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte den sammen med et abonnement med binding, så tror jeg Telenor er forpliktet til å gi deg operatørlåskoden gratis om du ber om den.

What he said. De har vel forsåvidt forpliktet seg selv som resultat av en gammel forbrukerrådssak, såvidt jeg husker. Dette er ingen lovpålagt plikt, og det er kun Telenor (og muligens Netcom) som jeg kjenner til gjør dette.

 

Jeg kjenner imidlertid ikke til andre måter å låse opp telefonen gratis innen første året. Du kan imidlertid får operatørlåskoden gratis når telefonen er over 12 mnd gammel. Dette gjelder såvidt jeg vet alle operatører.

 

Er den kjøpt låst, uten abonnement med binding (noe jeg tror at egentlig ikke er helt lovlig av butikken)

Dette er lovlig jo. Kunden må selvsagt informeres ved kjøp.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte den sammen med et abonnement med binding, så tror jeg Telenor er forpliktet til å gi deg operatørlåskoden gratis om du ber om den.

What he said. De har vel forsåvidt forpliktet seg selv som resultat av en gammel forbrukerrådssak, såvidt jeg husker. Dette er ingen lovpålagt plikt, og det er kun Telenor (og muligens Netcom) som jeg kjenner til gjør dette.

 

Jeg kjenner imidlertid ikke til andre måter å låse opp telefonen gratis innen første året. Du kan imidlertid får operatørlåskoden gratis når telefonen er over 12 mnd gammel. Dette gjelder såvidt jeg vet alle operatører.

 

Er den kjøpt låst, uten abonnement med binding (noe jeg tror at egentlig ikke er helt lovlig av butikken)

Dette er lovlig jo.

 

ja jeg vet at jeg kan låse den opp når det har gått 12 mnd, men jeg vet at det finnes et program som unlocker de fleste mobiler. jeg får da nå bare leit til jeg finner noe

Lenke til kommentar

Det finnes imidlertid en løsning der du modder (klipper til) selve simkortet og putter det i en adapter på str med et vanlig simkort, som igjen tillater å bruke simkortet i allslags operatørlåste telefoner. Jeg har sett dette fungere, men jeg husker ikke hva det heter eller hvor du får tak i det.

 

Helt gratis er det ikke, men billigere enn å betale for koden eller tredjeparts opplåsning.

Lenke til kommentar

Er den kjøpt låst, uten abonnement med binding (noe jeg tror at egentlig ikke er helt lovlig av butikken)

Dette er lovlig jo. Kunden må selvsagt informeres ved kjøp.

Jeg jobbet med salg av mobiltelefoner for to år siden, og husker delvis feil her.

 

Når det gjaldt Telenor-låste telefoner så fikk vi ikke lov til å legge inn provisjonskode for låste mobiltelefoner som ble solgt uten abonnement med binding. Men selve telefonen kunne selges til full pris.

 

Men på Netcom og Tele2, lå provisjonen allerede innbakt i innkjøpsprisen på telefonen, og disse fikk vi ikke lov til å selge uten abonnement med binding.

 

Det var snakk om noe endringer også på dette systemet før jeg byttet jobb, så det kan ha skjedd mye på de to årene for alt jeg vet :)

Lenke til kommentar

Er også to år siden jeg jobbet med salg av mobiltelefoner, da hovedsaklig Telenorlåste. En Telenorlåst utgave av en modell kostet typisk noe mindre i innkjøp enn ulåste, i tillegg til IMEI kickback. For kundens del innebærer dette at man kan spare noen kroner på å kjøpe en låst telefon uten abonnement, hvis man likevel skal bruke Telenor.

 

Andre operatører kjenner jeg ikke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...