Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Deler til Corvette 380

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 15 år. Har en gammel Tempo Corvette 380 som mangler noen deler.. Håper noen av dere kan hjelpe meg med å finne de. Det haste ikke, kan du si. Har ikke sett på den på noen måneder, og vi har flytta til en leilighet og har ikke plass til å mekke. Ikke at jeg kan mekke, men kjenner en del som kan hjelpe :p

Det jeg trenger, er:

Tennspole.

Bolt til bakhjulet.

Nøkkel.

(bare en liten "historie" :p)

Det har seg slik at min far døde for noen få år siden. Det sto igjen en moped (380'n) i kjelleren. Han holdt på å skru på mopeder ganske mye. Siden jeg skal/vil bli mekaniker (søkt på TiP), og skal ta mopedlappen i August, ville jeg ha mopeden. Lite visste jeg at den manglet deler :p En venn av pappa kom og hjalp med å finne utav hva som var galt (tennspole).

Men det som ikke var i mopeden var nøkkelen. Lå ingen nøkkel noen plass.

Er det mulig å få tak i nøkkel til 380? Er det mulig å få det når man får skilt på den/satt som eier? Lå selvfølgelig et GAMMELT skittent vognkort i en pose med MANGE deler, så har da noe bevis på det.

Er ganske sikker på at det er en ting til, men klarer ikke komme på det atm. En ting jeg vet er at setet er løst, og hele festet er rusta. Er liksom lite å fjerne rusten fra nå.

Så. Noen som kan hjelpe meg? Helst billigst mulig. Selv om jeg arvet en del, må det brukes i fremtiden også. (enda en spoiler for de som liker sånn :p)

Det pappa også hadde, var en tre-hjuler. En Tempo Transporter. Men er vel slik at det er 125cc/250cc? Og prisen på 125cc lappen er vel ganske høy. Siden begge søstrene mine også eier litt av transporteren, vil jeg nok kjøpe den. Men ikke ha lappen :p

Utenom Transporter og 380 hadde pappa også en Puch. En puch m50? Skal kjøpe den av en venn av pappa. Han skulle ta vare på den til jeg var gammel nok. Tror han sa 3000? Syns det virka litt dyrt, men slik er det.

Hvis du har tips til noe av dette i denne spoileren, fyr løs :p

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Beklager sent svar.

Er det dette som er tennspolen til 380?

http://www.kjell-berg.no/?pageID=2786&itemID=2564

Og er dette bolt til bakhjulet?

http://www.kjell-berg.no/?pageID=233&ItemID=1903

Nøkkel finner jeg ikke.

--

Noen som har erfaringer med Derbi Senda X-race 50cc? Har lyst på den!

Hvor fort kjører den originalt? (ta med årstall)

Er den god for nybegynnere? (må lære meg å gire med den/puch/corvetten)

Endret av Ariston

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...