Gå til innhold

Aprilfest 2011 - arnold_layne møter veggen?


Anbefalte innlegg

Bruker: arnold_layne

Utfordring: Ta minst ett bilde som er verdig en plass på veggen

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr: D700 og GF1 med all tilgjengelig optikk

 

Til tross for at jeg har tatt titusenvis av bilder de siste årene har jeg enda tilgode å pynte opp stuen med min egen fotokunst. Det skyldes vel en kombinasjon av beslutningsvegring, latskap og det faktum at jeg er ganske kritisk til mine egne bilder. Men i april skal det skje! For å nå målet regner jeg med at jeg bør komme meg ut ofte, så jeg prøver meg som entusiast og satser på at det holder helt inn.

 

I helgen skal jeg på hyttetur, så de første bildene kommer ikke før mandag kveld.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tross for at jeg har tatt titusenvis av bilder de siste årene har jeg enda tilgode å pynte opp stuen med min egen fotokunst. Det skyldes vel en kombinasjon av beslutningsvegring, latskap og det faktum at jeg er ganske kritisk til mine egne bilder.

Titusenvis..., tror ikke en gang jeg har tatt så mye som ti tusen bilder til sammen med digitalkameraer ennå. Men det sier kanskje mest om mitt aktivitetsnivå.

 

Stiller meg ellers bak utsagnet om at manglende stuepynt (i din stue) må skyldes beslutningsvegring og latskap. Selv med mine sub-10000 bilder, har jeg flere slengende på stua (men på grunn av beslutningsvegring og latskap har de ikke blitt hengt opp på skikkelig måte).

 

Edit: OK, så får jeg innrømme at telleverket har tatt seg en runde allerede, men jeg har _i hvert fall ikke_ passert 20000.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

@k.n.b: Ja, det blir en det bilder. Jeg har aldri fotografert seriøst med film, så jeg er litt bortskjemt med prisen per klikk. Det blir gjerne 5-10 varianter av de fleste lovende motiver og da går telleren fort. Jeg vil anslå ca 10k med D70s, 15k med D300 og hittil ca 13k med D700.

 

1. april

 

Det ble mest bilkjøring på fredag, så dermed ble det et heller kjedelig motiv fra den dagen.

 

1239903569_UnrgZ-XL.jpg

Lenke til kommentar

1. april: Du må ha stor bil, siden det går an å fyre opp såpass til bål i den.

 

2. april: Guri, hvilken skjebne (for herr Supertramp altså). Bildet var en såpass god Tomsi-etterlikning at man kan begynne å tvile. De har heldigvis god utluftning der ser jeg. Forøvrig godt komponert.

 

3. april: Det kom antakelig som en overraskelse på mange at du valgte akkurat dette motivet i en månedsfest. Solid kontakt med modellen, som gir en ganske heftig kontrast mot all snøen.

 

4. april: Rene kunstfotografiet. Fin linjeføring.

 

 

Når det gjelder utagerende utløserbruk, så gjør jeg stort sett det samme. Dvs., det blir mange eksponeringer av hvert motiv. Men siden jeg er en daff sløving, så hender det at kameraet blir liggende å støve i lengre perioder.

Lenke til kommentar

5. februar: Her ser det i alle fall ut som du har møtt veggen. Ellers kanskje gulvet hvis man tenker seg litt om. Suggererende perspektiv og dybde.

 

6. april: Wow.....................................

Og du klager på mangel på vegghengere? Vet ikke helt hva jeg skal si om dette bildet, siden jeg har mistet munn og mæle.

 

7. april: Du mener mer forstørrelse enn 1:1? Tannbørste i så fall? Morsom studie fra makroverdenen, også lekende fargebruk.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Med så mange flotte bilder som du pleier å ha i festene dine, så tviler jeg ikke på at du kommer til å få til noe som er verdt en plass på veggen. :)

Foreløpig er nok dagens bilde min favoritt, men 6. april var også veldig bra. Mulig å få sett den andre versjonen av det, uten å bla seg langt tilbake i gamle tråder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...