Gå til innhold

El gitar -> pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skjønner ikke helt hva du mener med redigere, så det blir vanskelig å anbefale noen programmer, men du trenger jo bare en ledning. Tror ikke av en eller annen grunn at det fungerer så bra å koble gitaren rett på mikrofon inngangen på lydkortet. Men koble den innom forsterkeren eller forforsterkeren eller en digital multieffekt pedal, og så ta signal fra hodetelefon (e.l.) utgangen.

Lenke til kommentar

Et Terratec DMX 6Fire har line in-inngang (ligger på rund 2000kr). Denne vil jeg tro er av høy kvalitet, da alle de andre inn-/utgangene er det. På kjøpet får du også et av de beste lydkortene <2000kr. Angående programmer har jeg egentlig ikke peiling, men etter det jeg har hørt er et program som heter Cubase ettelleraent et av de beste (og dyreste)

Lenke til kommentar

Line 6 har laget en USB-sak som heter Guitarport, tror det kan være verdt å sjekke den ut. Jeg antar at du kanskje vil ha et flerspors-program, da kan du sjekke ut f.eks Cubase SX. Dette er et av de tyngre programmene, men kan jo være verdt å lære seg dersom du ønsker å gå litt videre senere. Der har du både redigeringsmuligheter, og du kan legge på effekter osv. Den aller beste kombinasjonen er jo f.eks Cubase SX for innspilling og Wavelab for redigering.

Lenke til kommentar

Du må koble på line-inn.

 

Bruk en "phono>3.5 stero-plugg adapter" fra gItar/pedal til line inn.

 

Last ned Cool Edit Pro 2 (mener selvfølgelig kjøp..... :lol: )

 

Dette har jeg gjort og du kan faktisk få veldig bra og ren lyd inn på pcn uten noe ekstrautrutstyr.

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Her er utstyret jeg bruker.

Gitar:

gitar -> Zoom-brett -> Miksebord -> Audigy Platinum

 

Keyboard:

keyboard -> Miksebord -> Audigy Platinum

 

Software bruker jeg Cool Edit Pro 2. Det er ikke gratis, men det beste jeg noen gang har brukt. Versjon 2.0 er også veldig mye bedre enn sine forgjengere.

Det er også mulig å bruke f.eks. Sonar e.l., men det er lite vits for meg som ikke har et lydkort med fler enn en stereo line in. Sonar blir alt for heavy. Det jeg har mulighet til å benytte i Sonar har jeg også mulighet til å bruke i CEP 2. Alt som kan gjøres i Sonar som ikke kan gjøres i CEP har jeg ikke bruk for heller :)

 

//theHollow

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...