Gå til innhold

MD/MC til EOS adapter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at MD/MC må ha glass grunnet at de er laget for kortere registeravstand enn det EOS har så vil den optiske kvaliteten reduseres uansett hvor gode glass man putter i. Realiteten er at ønsker man å bruke gammelt glass på EOS så skal man satse på Olympus (rimelig) eller Nikon (her har man adaptere som gjør at man kan bruke til og med nyeste optikk).

 

Det er samme grunn som gjør at gamle Canon FD objektiv er verdt nesten null og nix.

 

Du kan sjekke BobAtkins.com for mer info. Alle de grønne "mounta" kan gi glimrende resultat, de røde krever adapter med glass og således redusert kvalitet.

Lenke til kommentar

I og med at MD/MC må ha glass grunnet at de er laget for kortere registeravstand enn det EOS har så vil den optiske kvaliteten reduseres uansett hvor gode glass man putter i. Realiteten er at ønsker man å bruke gammelt glass på EOS så skal man satse på Olympus (rimelig) eller Nikon (her har man adaptere som gjør at man kan bruke til og med nyeste optikk).

 

Det er samme grunn som gjør at gamle Canon FD objektiv er verdt nesten null og nix.

 

Du kan sjekke BobAtkins.com for mer info. Alle de grønne "mounta" kan gi glimrende resultat, de røde krever adapter med glass og således redusert kvalitet.

 

Okay, takk for svar. Hva med MD/MC på micro 4/3, kan man få til det med et adapter uten glass? (da vil jeg selvfølgelig beholde uendelig fokus)

Lenke til kommentar

I og med at MD/MC må ha glass grunnet at de er laget for kortere registeravstand enn det EOS har så vil den optiske kvaliteten reduseres uansett hvor gode glass man putter i. Realiteten er at ønsker man å bruke gammelt glass på EOS så skal man satse på Olympus (rimelig) eller Nikon (her har man adaptere som gjør at man kan bruke til og med nyeste optikk).

 

Det er samme grunn som gjør at gamle Canon FD objektiv er verdt nesten null og nix.

 

Du kan sjekke BobAtkins.com for mer info. Alle de grønne "mounta" kan gi glimrende resultat, de røde krever adapter med glass og således redusert kvalitet.

 

Okay, takk for svar. Hva med MD/MC på micro 4/3, kan man få til det med et adapter uten glass? (da vil jeg selvfølgelig beholde uendelig fokus)

Du kan sette stort sett alt på micro 4/3, og MD/MC fungerer fint. Men jeg vil nesten si at mye av magien til enkelte slike interessant objektiver slik som Minolta 50mm F/1.2 som jeg har eid forsvinner på så små bildebrikker. Men det fungerer fint. Også på vanlige olympus dslr.

Lenke til kommentar

Hva med MD/MC på micro 4/3, kan man få til det med et adapter uten glass? (da vil jeg selvfølgelig beholde uendelig fokus)

 

Du kan til og med bruke MD/MC på 4/3 uten nevneverdige problemer. Det gjør jeg. På micro4/3 går det aller meste, så lenge det produseres adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...