Gå til innhold

Tablet eller Smartmobil?


Anbefalte innlegg

Har gjennom hele livet mitt kjøpt rimelige mobiltelefoner. Nå skal jeg enten kjøpe meg en topp mobil (vurderer da SG2), eller beholde billigmobil og ha en ipad2/android tablet istede for dyr mobil.

 

Hva tror dere jeg vil ha mest glede av? Vet ganske lite om dette selv med tanke på at jeg aldri har hatt en smart tlf før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stilte meg akkurat det samme spørsmålet for ikke lenge siden, og var i akkurat samme situasjon.

 

Det endte med at jeg gikk til innkjøp av en Galaxy tab. Heldigvis kjøpte jeg den på Elkjøp, og jeg ble mer glad i returretten enn i galaxy taben. Forsåvidt ingenting vondt ment mot galaxy tab, men jeg kjente at jeg slet med å skape et bruksområde for den. Den var for stor til å ta med seg rundt, og for liten til at den ble en fornøyelse å surfe på. Ute på farten var den stort sett uaktuell, og hjemme var datamaskinen en mye større fornøyelse å surfe på.

 

Det var rett og slett lite jeg kunne gjøre på en galaxy tab som jeg ikke kan gjøre på en smart-telefon. Har dermed heller bestemt meg for å gå til innkjøp av en skikkelig telefon, og tenker da på SGS2.

 

Det er mulig en iPad / galaxy tab 10,1 virker mer komfortabel å surfe på fordi den er større, men den vil likevel ha et noe redusert bruksområde etter mitt skjønn.

 

 

Uansett tror jeg dette til slutt vil dreie seg om en smakssak, derfor er jeg forsiktig med å lukke noen dører for deg, sorry.. ;) Jeg anbefaler deg i hvert fall å prøve en tablet før du kjøper, for å sjekke om du tror det er noe du vil bli glad i.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg HTC Desire Z for en måneds tid siden, og jeg er meget fornøyd! Den veier 180 gram, men den "føles ikke som en mobiltelefon på 180 gram" - for den er så mye mer enn bare en mobil. Den kan heller betraktes som en "ultralett mini-pc" enn en "supertung mobil".

 

Jeg har ikke tablet, fordi jeg har ingen behov som en tablet hadde dekket. I forlengelsen av det ovennevnte kan jo en tablet sees på som en "sykt tung mobil det ikke nødvendigvis går an å ringe med", eller "ganske lett mini-pc uten tastatur"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...