Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] mus og tastatur virker ikke


Anbefalte innlegg

Oppdaterte driveren til musen på den bærbare pcen min, og oppdaget at jeg ikke lengre kunne klikke på objekter med pekebrettet. Ville derfor gå tilbake til den tidligere versjonene jeg hadde av driveren, gjennom programmet jeg bruker som heter drivermax. Programmet sier at alt gikk som det skulle, men jeg kan fremdelses ikke klikke på objekter med pekebrettet. Starter pcen på nytt, og opplever å få en bluescreen i det den skal starte opp igjen. Starter pcen på nytt igjen, men når jeg kommer inn til innloggingsvinduet fugerer verken mus eller tastatur. Lys på tastaturet som caps lock og numlock kommer ikke på. Men når jeg starter pcen i BIOS eller åpner rescue and recovery, fungerer både mus og tastatur. Når jeg starter pcen i sikkermodus, uansett hvilken jeg velger, fungerer ikke mus eller tastatur når jeg skal logge inn. Blir frustrert siden jeg trenger den bærbare pcen sårt, og vurdere å kjøre en gjennoppretning, men finner ut at det ikke er blitt lagret noe gjennoppretningspunkt, så må da eventuelt gjennopprette til fabrikkinnstillingene. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte driveren til musen på den bærbare pcen min, og oppdaget at jeg ikke lengre kunne klikke på objekter med pekebrettet. Ville derfor gå tilbake til den tidligere versjonene jeg hadde av driveren, gjennom programmet jeg bruker som heter drivermax. Programmet sier at alt gikk som det skulle, men jeg kan fremdelses ikke klikke på objekter med pekebrettet. Starter pcen på nytt, og opplever å få en bluescreen i det den skal starte opp igjen. Starter pcen på nytt igjen, men når jeg kommer inn til innloggingsvinduet fugerer verken mus eller tastatur. Lys på tastaturet som caps lock og numlock kommer ikke på. Men når jeg starter pcen i BIOS eller åpner rescue and recovery, fungerer både mus og tastatur. Når jeg starter pcen i sikkermodus, uansett hvilken jeg velger, fungerer ikke mus eller tastatur når jeg skal logge inn. Blir frustrert siden jeg trenger den bærbare pcen sårt, og vurdere å kjøre en gjennoppretning, men finner ut at det ikke er blitt lagret noe gjennoppretningspunkt, så må da eventuelt gjennopprette til fabrikkinnstillingene. Noen som kan hjelpe?

 

Hei!

 

Ja, du har jo muligheten til å lage et gjennopprettings tidspunkt. Når du har gjort det, så kan du starte selve gjenopprettingen.

 

Men vent nå litt, det kan lønne seg å gå inn i sikker modus, F8, velg sikker modus med nettverk, så går du inn i kontrollpanel, velg system velg maskinvare og velg fanen enhetsbehandling, gå til musdriver og rull tilbake. Sjekk med det samme om du har gule utropstegn her på Keyboard?

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Oppdaterte driveren til musen på den bærbare pcen min, og oppdaget at jeg ikke lengre kunne klikke på objekter med pekebrettet. Ville derfor gå tilbake til den tidligere versjonene jeg hadde av driveren, gjennom programmet jeg bruker som heter drivermax. Programmet sier at alt gikk som det skulle, men jeg kan fremdelses ikke klikke på objekter med pekebrettet. Starter pcen på nytt, og opplever å få en bluescreen i det den skal starte opp igjen. Starter pcen på nytt igjen, men når jeg kommer inn til innloggingsvinduet fugerer verken mus eller tastatur. Lys på tastaturet som caps lock og numlock kommer ikke på. Men når jeg starter pcen i BIOS eller åpner rescue and recovery, fungerer både mus og tastatur. Når jeg starter pcen i sikkermodus, uansett hvilken jeg velger, fungerer ikke mus eller tastatur når jeg skal logge inn. Blir frustrert siden jeg trenger den bærbare pcen sårt, og vurdere å kjøre en gjennoppretning, men finner ut at det ikke er blitt lagret noe gjennoppretningspunkt, så må da eventuelt gjennopprette til fabrikkinnstillingene. Noen som kan hjelpe?

 

Hei!

 

Ja, du har jo muligheten til å lage et gjennopprettings tidspunkt. Når du har gjort det, så kan du starte selve gjenopprettingen.

 

Men vent nå litt, det kan lønne seg å gå inn i sikker modus, F8, velg sikker modus med nettverk, så går du inn i kontrollpanel, velg system velg maskinvare og velg fanen enhetsbehandling, gå til musdriver og rull tilbake. Sjekk med det samme om du har gule utropstegn her på Keyboard?

 

Vennligst

 

BmOnline

 

 

Var kanskje litt uklar i forklaringen. Ble litt rotete. Men når pcen starter opp og viser innloggingsvinduet, så fungerer verken mus eller tastatur, så dermed får jeg ikke logget inn på pcen. Det samme skjer om jeg starter pcen i sikkermodus. Når jeg går inn på rescue and recovery, som kommer jeg inn på når pcen starter opp, fungerer mus og tastatur som det skal (men er fremdeles ikke logget inn på pcen). Har tilgang til internett der i fra, og har prøvd å laste ned en gammel driver til musen, men nedlastningen blir alltid avbrutt ved ca. 60%, og om jeg hadde fått lastet den ned tivler jeg på at jeg kan få installert den.

Lenke til kommentar

anbefaler å gå til innkjøp av et chlas olson billig tastatur og en ekstra mus, evt låne dette. Dette skal kunne la deg bypasse problemet og gi deg sjangsen til å fikse problemet evt redde filer du har innpå og så ta en full reformat.

Endret av J-nome
Lenke til kommentar

Måtte ha pcen i brukbar tilstand i dag, så hadde ikke muligheten til å prøve ut et annet tastatur/mus. Har forsåvidt prøvd en usb-mus uten at det fungerte. Endte opp med å kjøre en full gjennoppretning til fabrikkinnstillingene. Fikk nå heldigvis reddet ut alle viktige filer, men ganske irriterende å måtte konfigurere maskinen helt på nytt for et problem som lett kunne ha blitt løst om jeg fikk logget inn. Men problemet er i hvert fall løst nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...