Gå til innhold

Bootcamp i praksis


Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe meg MacBook Pro, og tenker å innstallere Win7 via Bootcamp for å ha muligheten til å spille noen enkle spill.

 

Spørsmålet mitt er om Bootcamp virkelig er så enkelt som de gir uttrykk for? Er det bare å innstallere Windows, så kan man velge ved oppstart om man vil bruke Win7, og det skal så fungere knirkefritt? Noen som bruker dette som kan forklare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker på ikke så veldig grafikkrevende spill når jeg sier enkle. "Problemet" er at jeg spiller sære spill som Pro Cycling Manager og NBA som jeg sitter med i ledige stunder, og vil gjerne ha muligheten til å spille disse på en eventuell Mac.

Lenke til kommentar

Ja, det er så enkelt - kjøp lisens til Win7 og installer i Boot camp.

 

Har nylig kjøpt Macbook pro og installert Win7 både i Boot Camp og i Parallels.

I bootcamp er ytelsen MEGET bra, fungerer som en hvilken som helst annen pc.

 

Parallels fungerer godt til normale programmer, har ikke kjørt tyngre oppgaver i Parralels enda.

 

Det som er uvant er at tastaturet er litt anderledes og at Macen ikke har vanlige "musknapper" under touchpaden, dette er en tilvenningssak.

Lenke til kommentar

Var det ikke slik at bootcamp ikke klarer 64 bits operativsystemer?

 

Er utdatert på mac, men vet ikke hvordan windows 7 (64 bits) funger med mac i bootcamp.

 

Sist jeg var i nærheten av mac, brukte man leopard sin plate og installere XP drivere fra den.

Men spørs om man har windows 7 drivere?

 

Husker den gangen jeg var i nærheten av en mac, er enkelt å partisjonere (50% mac partisjon + 50% windows partisjon) men man bør helst gjøre det før installasjon, ellers risikerer man problemer. Man bør ta backup hvis ting går dårlig.

 

Kan du ikke spille noen enkle spill i osx? D:

 

Folk som installerer windows 7 på mac, gjør ikke det for morro skyld.

Det er nok heller noen spill som ikke funger på mac.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...