Gå til innhold

Gnager som kjæledyr. Noen tips?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å skaffe meg en dverghamster etter sommeren. Jeg vet litt om de, som at de er nattdyr og skal være alene fordi de er veldig territorielle, og jeg har funnet sider med hva de spiser og hvordan de vil ha det i buret.

Men jeg lurer på hvor mye kos de egentlig trenger? Både meg og kjæresten er studenter og jobber. Så jeg vet i realiteten at det kommer til å være dager hvor den kanskje ikke kommer til å få kos og oppmerksomhet. Så jeg lurer på om en søt liten dverghamster kan være lykkelig med det? Jeg vil såklart ikke skaffe meg et dyr som ikke kan være lykkelig hos meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dvergen min på snartr 1år vil ikke komme ut av buret hver dag, og noen dager bare i 5min, mens andre ganger vil han utforske hele verden :p Det varierer nok veldig fra hamster til hamster, men med tanke på at eldre hamstere vanligvis er mindre aktive enn unge så kunne det kanske vært en ide å ikke skaffe en unge? Min er våken på kvelden og morningen, om deres får samme døgnrytme kunne dere jo latt den ta seg en tur på sofaen før dere drar eller lignende :) Løpeball er også et alternativ, men det kan ikke være løsningen hver dag

Lenke til kommentar

En voksen er jo såklart mye bedre enn en unge! Takk for tipset, burde ha tenkt på det selv :D

Tror i alle fall jeg har kontroll på hva en dverg trenger, og skal tenke på det til etter sommeren (skal mye til østlandet i sommer, og flytter om to uker, så ingen vits å skaffe en nå).

 

Finner du ut av hva du har lyst på CrispyBlowfish?

Lenke til kommentar

Har en selv en hunnrotte og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpe henne!

Ville anbefalt deg og kjøpt en rotte fordi de har en utrolig stor personlighet og ikke minst utrolige greie!

Det anbefales og kjøpe 2 stk, fordi de er ett flokkdyr. Har selv bare en rotte, men det kreves at du har litt tid til den hver dag, for eks. la den gå fritt på rommet ditt, ha den i sofaen/badet eller rett og slett bare kose med den.

De lever i ca 2-4 år, min er nå litt over 3 og er gammel.

Hvis du skal kjøpe rotte, så må du kjøpe et ganske stort bur til den! f.eks ett fugleburd som er ganske høyt, de elsker og klatre! har selv kjøpt 2 fugleburd og satt på en kobling imellom dem, hun stortrives!

Lenke til kommentar

Har en selv en hunnrotte og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpe henne!

Ville anbefalt deg og kjøpt en rotte fordi de har en utrolig stor personlighet og ikke minst utrolige greie!

Det anbefales og kjøpe 2 stk, fordi de er ett flokkdyr. Har selv bare en rotte, men det kreves at du har litt tid til den hver dag, for eks. la den gå fritt på rommet ditt, ha den i sofaen/badet eller rett og slett bare kose med den.

De lever i ca 2-4 år, min er nå litt over 3 og er gammel.

Hvis du skal kjøpe rotte, så må du kjøpe et ganske stort bur til den! f.eks ett fugleburd som er ganske høyt, de elsker og klatre! har selv kjøpt 2 fugleburd og satt på en kobling imellom dem, hun stortrives!

Lenke til kommentar

Har en selv en hunnrotte og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpe henne!

Ville anbefalt deg og kjøpt en rotte fordi de har en utrolig stor personlighet og ikke minst utrolige greie!

Det anbefales og kjøpe 2 stk, fordi de er ett flokkdyr. Har selv bare en rotte, men det kreves at du har litt tid til den hver dag, for eks. la den gå fritt på rommet ditt, ha den i sofaen/badet eller rett og slett bare kose med den.

De lever i ca 2-4 år, min er nå litt over 3 og er gammel.

Hvis du skal kjøpe rotte, så må du kjøpe et ganske stort bur til den! f.eks ett fugleburd som er ganske høyt, de elsker og klatre! har selv kjøpt 2 fugleburd og satt på en kobling imellom dem, hun stortrives!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...