Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar acer 5040 som har bsod på xp oppstart


Anbefalte innlegg

Hei. En kamerat av meg har plustelig fått et problem med sin acer bærbare.

 

Når han starter opp Xp får han BSOD, men det blinker så hurtig forbi at en ikke får tid til å lese hva som står.

 

Får opp flere valg men alt gir BSOD og restart

 

Start opp windows på vanlig måte BSOD

siste fungerende konfigurasjon BSOD

Sikkerhetsmodus BSOD

 

 

Hvordan starter jeg et feilsøk? Er usikker på fremgangsmåten når det gjelder bærbare.

 

Merket meg at etter noen minutter der den bærbare stod på og restartet så ble den veldig varm på venstre side, og lukter litt svidd( muligens støv?) og kan ikke høre noen viftelyd, ( vet ikke om det er vifter på acer aspire 5040)

 

 

Noen tips i hva jeg bør sjekke først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville startet med å finne ut hva BSOD meldingen går ut på ettersom du ikke kommer forbi den på noen måte.

 

Jeg anbefaler et filmkamera og ta pause på filmen du tar opp for enkelt å snappe opp feilmeldingen.

 

Om du skaffer den BSOD teksten kan du gjøre noen søk på google.

 

Uansett høres det nok ut som at du må reinstallere operativsystemet, men det kan være hardwarefeil ut ifra BSOD meldingen og da har man mulighet til å benytte seg av garanti eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville startet med å finne ut hva BSOD meldingen går ut på ettersom du ikke kommer forbi den på noen måte.

 

Jeg anbefaler et filmkamera og ta pause på filmen du tar opp for enkelt å snappe opp feilmeldingen.

 

Om du skaffer den BSOD teksten kan du gjøre noen søk på google.

 

Uansett høres det nok ut som at du må reinstallere operativsystemet, men det kan være hardwarefeil ut ifra BSOD meldingen og da har man mulighet til å benytte seg av garanti eller lignende.

 

Genialt. Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt.

 

Ok here er feilmeldingen

post-76707-0-45334600-1300986853_thumb.jpg

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar

Jeg ville startet med å finne ut hva BSOD meldingen går ut på ettersom du ikke kommer forbi den på noen måte.

 

Jeg anbefaler et filmkamera og ta pause på filmen du tar opp for enkelt å snappe opp feilmeldingen.

 

Om du skaffer den BSOD teksten kan du gjøre noen søk på google.

 

Uansett høres det nok ut som at du må reinstallere operativsystemet, men det kan være hardwarefeil ut ifra BSOD meldingen og da har man mulighet til å benytte seg av garanti eller lignende.

 

Genialt. Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt.

 

Ok here er feilmeldingen

Google du videre så finner du ut følgende: http://support.microsoft.com/kb/297185/no

 

Men det har sjedd meg noen ganger og hvor restart eller å gå inn i BIOS og sette riktig Hdisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...