Gå til innhold

Kjøpstips - Faderns laptop til 5000,-


Vigge

Anbefalte innlegg

Jeg har svært lite peiling på hva som er og ikke er i det bærbare markedet.

Derfor spør jeg dere om hjelp.

 

Min far skal endelig ut i den digitale verden, men gidder ikke ha et helt "møbel".

Ettersom han er noe old school så må laptopen være tilgjengelig for kjøp i vanlig butikk(elkjøp, expert, lefdal, siba, etc)

Det blir en kontor pc som skal ikke spilles på, men den bør være solid og driftsikker.

 

Kriterier

- 5000,- som foreløpig tak

- Må kunne kjøpes i vanlig butikk, så fadern har noen å hudflette når ting ikke funker

- Bør være solid merke og god kvaltiet så personalet i butikken slipper å bli hudflettet

- 15,6 skjerm

- kortleser

- jo lenger batterilevetid desto bedre

- Ikke for hightech og avansert, for da er jeg redd fadern mister motet før google.com :p

 

Har hørt Lenovo er veldig bra, men ikke funnet disse i butikken så langt.

Har samtidig hørt av kolleger og venner at Acer mest er til hodebry.

Er det noe hold i noen av disse påstandene?

 

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ikke ut som om din far skal ha en laptop i det hele tatt for meg. for han har vel kanskje en stor tv? mediapc kan være en god løsning på å fixe seg en pc uten å legge til et møbel.

 

hvis laptop alikevel er veien å gå så er nok hp like elendig som både acer og de andre i billigseriene.

 

acer timeline serien har fått godt rykte på seg da, og asus/toshiba har vert bra lenge.

Lenke til kommentar

Tror generelt det er god kvalitet på laptops nå tildags, så du er nok safe sålenge du velger et av de "store" merkene. (Dell, Acer, Asus, HP, Sony, Toshiba osv)

 

Jeg har hatt, og har IBM/Lenovo. Mange av dem, T60, T61 og T400. Dette er maskiner i proffsegmenten og en pris dertil og en skulle tro at det var en utrolig bra kvalitet på dem, og ikke minst service. NOPE ... elendig kvalitet, og elendig service.

 

Det at Lenovo reklamerer med at de tåler så mye mer enn andre PC er generell pisspreik.

 

De tåler ikke en liten skvett vann på tastaturet, selv om det er avrenningskanaler gjennom maskinen. Byttet tastatur 4 ganger på halvannet år, og de klarte ikke å fikse noe som helst. Vifta gikk for fullt fra dag enn til den kollapset, og de fant ikke ut av det. Maskinen var mer på reise enn meg sjøl, osv. Fikk en T400 i hus, og etter ei uke gikk hovedkortet, og slik fortsetter det.

 

Jeg er mye mer fornøyd med Multicom bærbare enn IBM/Lenovo, både når det gjelder kvalitet og service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...