morgan_kane Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Hei, Biltema har ytre endeledd til 140kr per stykk, de jeg kjøpte på meca koster 440kr. Duger de fra biltema likegodt?
avo Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Kanskje, og kanskje ikke. Biltema kjøper inn slike produkter fra mange forskjellige produsenter, og du vet sjelden hva du får. Noe kan være helt ok, noe er søppel, og noe er rett og slett bra kvalitet. En grei regel er vel å tenke på hvor mye jobb det er å bytte. Ytre endeledd er vanlig vis en ti minutters jobb, ergo er det ikke noen krise om det ryker etter 30' og da er biltema ok. F.eks øvre bærekule på en Caravelle - Glem det. Er en helvetes jobb å bytte, og du vil ikke risikere å måtte gjøre jobben om igjen før om veldig lenge. Der koster du på deg best mulig kvalitet.
morgan_kane Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Skrevet 23. mars 2011 Ok, har allerede kjøpt bremseskiver og bremseklosser pluss bærebro på biltema, de ytre endeleddene får de ikke inn før i neste uke. Så det nlit no biltema på endeleddene også. Fjærer hadde de ikke til min bil så da blei det mekonomen som tok seg godt betalt.
cossiemk1 Skrevet 24. mars 2011 Skrevet 24. mars 2011 Ok, har allerede kjøpt bremseskiver og bremseklosser pluss bærebro på biltema, de ytre endeleddene får de ikke inn før i neste uke. Så det nlit no biltema på endeleddene også. Fjærer hadde de ikke til min bil så da blei det mekonomen som tok seg godt betalt. Bare husk å "kjøre inn" bremseskivene godt, så skal du se alt er ok. Bråbremser du skikkelig med helt nye biltemaskiver, så blir de garantert skjeve, men tar du det pent de første 10 milene, slik at du får god varme i skivene uten harde oppbremsinger, så holder de seg rette og fine
pepsimaxguy Skrevet 24. mars 2011 Skrevet 24. mars 2011 Biltema har mye bra men også veldig mye dårlig!
Wrasko Skrevet 26. mars 2011 Skrevet 26. mars 2011 Ang bremseklosser så har det før vært store problemer med at de "støver" mye. Ang endeledd, så har jeg brukt ett par endeledd selv. På Volvo'er har det gått bra, men på Omega'en som jeg har nå, så er det gåent igjen etter ca 200 mil. Så hvis alt annet er bra, så er de holdbare, om forstilling er noe skjev derimot, så går de fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå