Gå til innhold

Installere kabinettvifte. hvordan?? n00b....


darkducks

Anbefalte innlegg

hei eg har eit chieftec matrix medium tower. eg har tenkt å kjøpe 3 kabinettvifter av denne typen:EKL Kabinett Vifte 80x80x25mm

(12000000006) Vifte m/5,25" kontakt... eg lurer på om det blir vanskelig å installere?? :oops: :oops: det står 5,25 kontakt eg har 1 dvd rom 1 cd brenner og 2 hardisk, har det noe å si??

 

håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du se inni maskinen og se om det er noen ledig molexplugger (det er de 5.25" kontaktene). Hvis det er nok av dem som er ledig, så er det ikke noe problem. Kan hende det funker fint selv om det bare er 1 ledig, siden viftene ofte kan kobles "etter hverandre". Hvis du finner ut at du ikke har nok slike kontakter kan du bare kjøpe en splitter. Slik som dette

 

DI12S.JPG

 

Ellers burde det ikke være noe problem. Bare sett de inn i de ledige plassene. Det bør være cirka like mange som blåser inn som suger ut. De som blåser inn bør plasseres nede foran, og de som suger ut bør plasseres oppe bak.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett på microplex har dei noen kabinettvifter med 3 pins molexkontakt blant annet titan vifte,

så går eg inn på hovedkortet og ser at eg trur eg har sånne kontakter tror eg har 3 ledige den eine blir brukt av cpu..

 

over disse kontaktene står det auxfan1 og auxfan2 og sysfan1

dette er eit abit ic7 hovedkort, er det bar å sette molexkontakten ner i dei leidige brune kontaktane på hovedkortet??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...