Gå til innhold

21" Samsung eller 21" Hyundai?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte det var på tide å skaffe meg en ny skjerm og bytte ut den gamle 17" Belinea'en min (som jeg betalte 3000kr for fem år siden).

 

Jeg bestemte meg for at jeg skulle ha en 21" skjerm. Så kikket jeg rundt om på nettet og jeg fant tre modeller som jeg kunne ha tenkt meg.

[*]Hyundai Monitor 21" TCO99 DynaFlat-X 1600x1200 127KHz 0.24DP BNC

[*]Samsung Monitor 21" TCO99 SyncMaster 1100p +

[*]Samsung Monitor 21" TCO99 SyncMaster 1100DF

 

Hyundaien og 1100DF takler opp til 2048 x 1536 / 75 Hz mens 1100p+ 'bare' tar oppløsninger inntil 1800 x 1440 / 75 Hz. Dessuten har ikke 1100p+ en flat skjerm som de to andre. Ellers er disse skjermene relativt like og prisen ligger i underkant av 5000 (jeg har ikke lyst å bruke særlig mye mere enn det).

 

Jeg holder en knapp på 1100DF, men jeg har ikke funnet noen norske butikker som fører den. Jeg tok et raskt søk i prisguiden her. Var bare ITButikken og Databutikken som hadde den.

 

Har dere noen innspill?

 

PS

Jeg skal bruke skjermen til alt mulig. Spilling, skriving (programmering), grafikk, modellering +++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Tror en 19" med diamontrontriotron bilde rør er et bedre valg egentlig... dynaflat er jo som kjent ikke ekte flatskjerm (bare selve glassplate forran i skjermen er flat og ikke billedrøret) og har hørt mange er missfornøyde med dynaflat skjermer

Jeg har sett et par kompiser som har en sånn flat skjerm. Og jeg fikk litt lyst på en sånn selv. Er litt usikker på om jeg skal ha en flat skjerm eller om jeg skal ha en rund front...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...