Gå til innhold

Samsung 9000 Galaxy S, SMS blir MMS?!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt en Samsung 9000 Galaxy S mobil, og er fornøyd med den. Bortsett fra at de fleste SMS'ene gjøres om til MMS...?! Det er ikke mer enn noen få linjer en kan skrive så kommer det en varsel/opplysning om at meldingen omgjøres til multimediemelding... Det er jo ikke noe kjekt, da det blir endel dyrere... Noe jeg merket godt da jeg var i utlandet. Der kostet en MMS 24kr + vanlige takst fra operatør i Norge...

 

Er det noen som vet hva som gjør dette?

Er det noe instillinger som må endres, skal mobilen være sånn eller er den defekt?

 

Blir veldig glad for hjelp til å løse dette "pengesluker problemet". :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har nylig kjøpt en Samsung 9000 Galaxy S mobil, og er fornøyd med den. Bortsett fra at de fleste SMS'ene gjøres om til MMS...?! Det er ikke mer enn noen få linjer en kan skrive så kommer det en varsel/opplysning om at meldingen omgjøres til multimediemelding... Det er jo ikke noe kjekt, da det blir endel dyrere... Noe jeg merket godt da jeg var i utlandet. Der kostet en MMS 24kr + vanlige takst fra operatør i Norge...

 

Er det noen som vet hva som gjør dette?

Er det noe instillinger som må endres, skal mobilen være sånn eller er den defekt?

 

Blir veldig glad for hjelp til å løse dette "pengesluker problemet". :thumbup:

 

Har aldri hatt det problemet med denne, men ser at en del andre har hatt det.. Utifra det jeg kan se så er det hvis du skriver en melding som er mer enn 3 smser lang så converterer den til mms.. en sms er vel på 152 tegn tror jeg..

Lenke til kommentar

Kunne ikke finne innstillingen på standard SMS-app, men det betyr ikke at det ikke kan finnes noe slikt. Derimot anbefaler jeg deg sterkt å laste ned gratis SMS-app som heter Handcent SMS. Mye bedre app enn standard, og HER finnes det i allefall det valget som gjør at SMSer ikke blir konvertert automatisk over til MMS.

 

Edit: Om du skulle innstallere Handcent, må du deaktivere varslinger i standard app for å ikke få to notifikasjoner ved mottatt SMS. Gjøres i settings i selve SMS-appen, helt nederst der.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Kunne ikke finne innstillingen på standard SMS-app, men det betyr ikke at det ikke kan finnes noe slikt. Derimot anbefaler jeg deg sterkt å laste ned gratis SMS-app som heter Handcent SMS. Mye bedre app enn standard, og HER finnes det i allefall det valget som gjør at SMSer ikke blir konvertert automatisk over til MMS.

 

Edit: Om du skulle innstallere Handcent, må du deaktivere varslinger i standard app for å ikke få to notifikasjoner ved mottatt SMS. Gjøres i settings i selve SMS-appen, helt nederst der.

 

 

Den apps'en høres jo grei ut. Men hvor finner jeg denne... (Jepp, grønnsak på disse nye mobil greiene... :) )

 

Før kunne jeg skrive avhandlinger pr SMS,. Det ble bare sendt som flere meldinger... Og lengden pr melding var MYE fler bokstaver enn 150-160 tegn... :)

 

 

Jeg ville spørre folket her før jeg gikk til Lefdal og klaget... Det er ikke stedet å klage på produkter! Lite vennlige og hjelpsomme, og det blir dyrt!!! Jeg har allerede gått i fra et speilreflekskamera på "bytte/retur" mottaket... Ble forespeilet en klekkelig sum for å fikse det. (Mer enn kameraet kostet) og måtte betale ca 700 kr for å få ut det defekte kameraet.

Jeg gikk å hentet objektivet og gjenglemt minnekort... Og resten fikk de beholde...

 

Hadde det ikke vært for at jeg trengte akutt en ny mobil og de hadde et vanvittig tilbud hadde jeg aldri handlet der. Så nå prøver jeg å ordne problemet selv, ved hjelp av noen "smartepettere" her inne... he-he :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...