Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt seint men kan jo svare uansett, Nikon har desverre ikke laget noen gode kompakte speilrefleks hus, du nevner OM1 fra Olympus de eneste fra Nikon med tilsvarende størelse er EM, FG og FG20. Alle tre er svært billig og ikke i nærheten av Pentax og Olympus sine kompakte hus, så hvis Nikon er et krav og du ønsker tradisjonell Nikon kvalitet, så må du opp i kameraer på størrelse FM2, EM2, FA etc. selv har jeg får problemer med størelse og bruker Nikkormat og Nikon F2.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Har en f90X med bakstykke og motordrive som altid har tjent meg godt. Nå blir den ikke brukt lenger, interessert? KAnskje jeg skal kvitte meg med den hvis prisen er ok. Analog foto er blitt lit til nisje hobby hos meg. Drar av og til til byen med en voigtlander bessa fra sirka1938. ellers er det d7000, må jeg innrømme.

Lenke til kommentar

Hei Orly, her har du virkelig fått mengder med gode nyttige tips. For meg ble det Nikon sort EL2, F1 med lysmåler og en godbit som F2 AS. Den F2 skal jeg bygge om til Leica R bajonett. F2 er for meg en velbygget presisjonskamera jeg trives med. Lykke til med valget ditt og la oss høre om det ble en FA eller ....? Nå så jeg at det er en gammel tråd

Endret av 3G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...