longbow Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Finnes det en skjult funksjon som jeg ikke har oppfattet i excel som gjør at man kan hente/vise bestemte kolonner man har skjult i excel? Jobber mye i excel på jobb med prisliste/produktark som har 20-30 kolonner, 5-7 er aktive. Men man må ofte inn og åpne opp skjulte kolonner og blir litt lei av å måtte vise alle for så å skjule alle man ikke trenger igjen... Håper noen har ett tips som gjør det lett å vise en enkelt kolonne man har skjult;) Takk for hjelp!
iChristian Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Høyreklikk i mellomrommet der den du ønsker er.
longbow Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Skrevet 21. mars 2011 Ved å høyreklikke og trykke vis, vises da en enkelt linje... eller ved å merke venstre- og høyre kolonne og trykke vis vil man da vise alle skjulte kolonner mellom de to som vises... Men skulle gjerne hatt mulighet til å vise besteme kolonner som er skjulte... Si jeg har 10 skjulte kolonner mellom to viste, må jeg da vise alle sammen for så og skjule dem manuelt igjen? Skulle hatt en ny boks meny ut fra "skjul" knappen som viser alle skjulte kolonner så man enkelt kunne fått frem en og en kolonne som var skjult... finnes det?:=)
HiSpeed Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Marker kolonnen forran og etter; og høyreklikk og velg vis.
longbow Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Skrevet 22. mars 2011 Ved å gjøre det HiSpeed, så åpner man da alle kolonnene mellom kolonnene som er vist...alle.. Ønsker å bestemme hvilken av de skjulte kolonnene mellom to synline kolonner man vil vise. For markerer jeg som du sier venstre og høyrekolonnen, dukker 10-15 kolonner opp og jeg må skjule hver enkelt til jeg sitter igjen med den kolonnen jeg skal arbeide i...
deaktivert443556 Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Du kan prøve dette hvis du har norsk Excel. La oss si at du ser kolonne A og I, men ingenting mellom der. Du vil se kolonne F. Trykk Ctrl+G. Skriv F1 (eller hvilket som helst tall etter F) og trykk Enter. Trykk så Ctrl+Shift+Æ for å vise denne kolonnen. Edit: Hvis du vil se både E, F og G, da kan du skrive "E:G" etter å ha trykket Ctrl+G. Du kan også skjule kolonnen(e) du står i ved å trykke Ctrl+Æ. Endret 22. mars 2011 av Bradbury
Harald Staff Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Funksjonen du etterlyser heter "custom views" der du lagrer og henter frem slike innstillinger. Vanskelig å bli mer konkret uten å vite excelversjon og språkversjon. Beste hilsen Harald
Harald Staff Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Skjul en haug kolonner. Fane Visning, knapp Egendefinerte visninger. Legg til... , gi et navn, OK. Vis noen kolonner igjen, skjul noen andre. Fane Visning, knapp Egendefinerte visninger. Legg til... , gi et annet navn, OK. Så hopper du mellom disse via Fane Visning, knapp Egendefinerte visninger. Velg hvilken, Vis. Edit: Hvis det er snakk om et fåtall kolonner er dette kanskje kjappere: Merk kolonnen, fane Data, knapp Gruppér. Nå har du en +-knapp over kolonnen som viser/skjuler. HTH. Beste hilsen Harald Endret 22. mars 2011 av Harald Staff
longbow Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Skrevet 22. mars 2011 Takk Harald!!! Dette gjorde alt mye lettere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå