Gå til innhold

Flere muligheter enn TMBN?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trener og forbereder meg på opptaket til HRS i Juni.

Har søkt hovedsaklig stillinger i TMBN, da dette er drømmen.

 

Men jeg må ha en backup, da jeg SKAL jobbe i forsvaret som en form for soldat uansett.

Dette er drømmen, og jeg har planer om fullføre den.

Om jeg ikke kommer inn eller består HRS opptaket i Juni, hva annet kan jeg søke?

Noen som vet om andre stillinger som er soldat relatert, og ikke kontor.

Vet jeg hørest veldig "jeg har spilt mye Moder warfare" Men det har ingenting med spilling og det at jeg tror skyting og eksplosjoner er fett innstilingen å gjøre.

Dette har vært drømmen lenge, og vil oppfylle den så godt jeg kan.

 

Hva annet en HRS kan jeg eventuelt søke om jeg skulle feile?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett etter at HRS-opptaket er gjennomført så er det jo FOS. Om du syns befal frister. Du kan bare søke på det, og hvis du kommer inn i TMBN så møter du bare ikke opp.

 

Generelt er det en dårlig tid å skulle ha backup på, egentlig. Dette fordi mange av opptakene i Forsvaret foregår nettopp i juni mnd. Det kan tenkes det er noen grenaderstillinger som lyses ut ila sommerferien, med oppstart i august. Men dette vil nok først og fremst være administrative stillinger.

Lenke til kommentar

Det er hverken noe krav om studiekompetanse eller førerkort kl B. Med mindre det har blitt endret det siste året, noe jeg tviler på. Det er jo helt klart en fordel, men det er ikke noe krav. Hadde ett befal i troppen min som ikke hadde lappen.

Lenke til kommentar

Sjekk ut forsvaret.no! Det jeg tolker ut ifra det som står der er at man kun trenger generell studiekompetanse for å komme inn på KS, og ikke BS. Du får lese litt der selv. Det er jo et rent helvete å navigere seg på noen av sidene der.

Lenke til kommentar

Noen som kan svare 100% sikkert at man ikke trenger Generell studiekompetanse?

 

At jeg som vanlig dødelig med 2 år videregående media og snart fullført førstegangstjeneste kan søke FOS?

Du trenger IKKE generell studiekompetanse for å gå befalsskolen. Det VET jeg av erfaring.

Det anbefales på grunn av arbeidsmengden osv, men du fungerer fint med fullført vgs og enda bedre med fgtj. fra før.

 

MEN, det forventes at en befalselev er i stand til å tenke selv, som f.eks. å foreta et kjapt søkt på google

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...