Gå til innhold

Hvilken mobil har best videokamera og fotokamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :D jeg hadde Desire HD byttet den med N8 pga av kamera og video.. som en annen her sa, så ofrer jeg litt brukervennlighet mot et mye bedre kamera og ikke minst video og hdmi utgang..har koblet tlf til tv og imponert venner med hjemmelaget videoer :thumbup:

må si jeg sanvner android litt men,symbian kommer med en oppdatering i sommer og Htc 3D kommer jo kanskje hit etterhvert også :dribble:

men om du vil ha en bra mobil med fantastisk kamera/video til å være tlf NOKIA N8 :D

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Nope, kommer vel i april/mai, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :love: Garantert min neste telefon :)

 

N8 har vel ikke sjans mot dette ser det ut som?

Tror nok ikke samsungen har vidvinkel linse og carl zeiss optikk heller ikke 12 mp :tease:
Lenke til kommentar

Hvilken mobiltelefon har best videokamera og fotokamera?

Jeg har nå Sony Ericsson C905(http://en.wikipedia.org/wiki/C905), den tar gode bilder i 8.1 megapixel men videokameraet på mobilen står ikke i stil med fotokameraet.

Derfor vil jeg ha en mobiltelefon som kan ta like gode eller bedre bilder enn Sony Ericsson C905 samt mye bedre video.

Tipper på at min SonyEricsson X10i er noe av det desidert beste og jeg har aldri brukt noe bedre. Videre så skal denne tlf oppgraderes fra 2.1 (eclair) til 2.3 (gingerbread).

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil at Nokia N8 er den beste kameratelefonen på markedet, pr. dags dato. Det er svaret på spørsmålet ditt.

 

Så til en tankevekker. Problemet med å kjøpe en Nokia N8 er at OSet er lite brukervennlig/touchvennlig, begrenset frihet og at det begynner å bli mer og mer utdatert. Nå har som sikkert de fleste fått med seg, Nokia inngått avtale med Windows om å lage WP7 telefoner. Spørsmålet du bør stille deg: Tror du Nokia kommer til å bruke mange ressurser/penger på å videreutvikle/holde vedlike et fallende system som det Symbian er?

Lenke til kommentar

Må henge meg på å si at Samsung Galaxy S II har veldig grei videokvalitet i 1080p 30fps; se link. Altek Leo er nærmest ett kamera med mobil, har faktisk 3 x optisk zoom. Altek er en OEM produsent for flere kjente kameramerker.

 

Men, og det er et stort men. Ingen av disse har en like stor sensor som Nokia N8 har. Husker at min Nokia N95 var overlegen alle andre da jeg kjøpte den i 2007.

 

PS! Nokia har pressekonferanse i neste uke, 12 april for å være nøyaktig. Kan hende at det kommer noen godsaker da siden de ikke lanserte noe under WMC 2011.

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Hvilken mobiltelefon har best videokamera og fotokamera?

Jeg har nå Sony Ericsson C905(http://en.wikipedia.org/wiki/C905), den tar gode bilder i 8.1 megapixel men videokameraet på mobilen står ikke i stil med fotokameraet.

Derfor vil jeg ha en mobiltelefon som kan ta like gode eller bedre bilder enn Sony Ericsson C905 samt mye bedre video.

 

 

Heisann! det finnes ingen bedre kameratelefoner enn c905!!Jeg hadde en sliken inntil nå nylig.siden jeg hadde den på reparasjon tre ganger,la jeg inn krav om ny tlf den 4.gangen jeg sendte den inn.Jeg fikk da en ny tlf etter en mnd;men det var ingen c905,for det gikk ikke an å skaffe det lengre fikk jeg beskjed om.Jeg ble rasende sint da jeg åpnet den nye mobilesken!!Jeg hadde fått en Hazel tlf istedenfor!Jeg ringte forhandleren og sa jeg ikke godtok dette,men det var jeg fint nødt til sa han.Jeg sa jeg ville ha en tilsvarende telefon som den jeg hadde;altså en kameratelefon selvfølgelig.Etter mye om og men fikk jeg et annet tilbud,om en Xperia istedenfor.For den skulle ta "bedre" bilder.Men det har jeg fra før,så jeg godtok ikke det heller.Så jeg krevde å få pengene tilbake,men det var også bare å glemme.Dette var på Torsdag.Nå sitter jeg her og er fortvilt,med en elendig tlf.i forhold til den jeg hadde.Prisforskjellen er også stor...Lurer på om kanskje forbrukerrådet kan hjelpe meg.Men du!Behold kameratelefonen din du :)

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil at Nokia N8 er den beste kameratelefonen på markedet, pr. dags dato. Det er svaret på spørsmålet ditt.

 

Så til en tankevekker. Problemet med å kjøpe en Nokia N8 er at OSet er lite brukervennlig/touchvennlig, begrenset frihet og at det begynner å bli mer og mer utdatert. Nå har som sikkert de fleste fått med seg, Nokia inngått avtale med Windows om å lage WP7 telefoner. Spørsmålet du bør stille deg: Tror du Nokia kommer til å bruke mange ressurser/penger på å videreutvikle/holde vedlike et fallende system som det Symbian er?

 

Ingen tvil om att N8 har det beste kameraet.

Har brukt den mye selv og må si jeg er veldig fornøyd med både OSèt og kameraet. N8 har dessuten så mange andre funksjoner/fortrinn som tidligere nevnt i tråden her att den stiller veldig sterkt på multimedia (selv om andre mobilprodusenter kommer etter nå med eks. HDMI osv..)

 

Ang. Symbian så skal ikke Nokia slutte å viderutvikle det, det Nokia har sagt er att toppmodellene vil få WP7, alle andre mobiler vil fremdeles bli levert med Symbian. Apps vil jo kunne brukes på alle Symbian mobiler :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har selv N8, og bruker den flittig til bilder og video.

 

Generelt sett kan jeg si at kamerakvaliteten på N8 er helt usannsynlig god. Vanlige bilder blir så gode at jeg ofte ikke gidder å drasse med meg speilrefleks om det ikke er noe spesielt jeg skal ta bilde av. Til og med bilder (og video) i lav belysning fungerer svært bra.

 

I det kritiske hjørnet kan jeg derimot nevne at det dynamiske området sliter som en normalt kompaktkamera i bilder med stor kontrast, samt at blitsfoto i helt mørke rom uten røde øyne-funksjon får de fleste til å se ut som djevelen selv.

 

På videodelen kan jeg nevne at kamera generelt er veldig raskt! Du føler ikke at kamera henger etter når du roterer det, men du klarer å framprovosere litt "etterheng/vinkling" av rette linjer om du prøver. Selv har jeg aldri ansett dette som et problem.

 

Forøvrig kan jeg nevne at redigering av både bilder og video fungerer overraskende godt på telefonen. Sync-ing til PC er også veldig enkelt, og kan gjøres på flere måter. Det finnes også svært gode panorama-programmer for bilder, samt programmer som muliggjør autofokus for macro-filming mm.

 

Til slutt legger jeg ved en film tatt opp med N8. Det har her blitt brukt macro-optikk:

 

 

Håper dette hjalp. :)

 

- Tormod

Lenke til kommentar

Er det Nokia N8 som er den beste foto og kamera mobilen?

12 megapixel kamera

Videoopptakeroppløsninger 1280 x 720 (720p)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598423

Nokia N8 er selvfølgelig den beste kameramobilen, men selve mobilen er dårlig PGA Symbian (operativsystemet). Så hvis du vil ha en god kameramobil, som også er bedre på andre ting. Så jeg anbefaler deg å lese denne artikkelen: http://www.amobil.no/artikler/stor_samletest_av_kameramobiler/79081

Lenke til kommentar

NOKIA N8 er svaret.

 

Har arbeidet m. TV/radio i fast jobb siden 1980 og har til dags dato ikke sett en mobiltelefon som så til de grader "leverer" når det gjelder stillbilder og 720P video. Før N8 hadde jeg 2007-modellen av N82, og selv dén telefonen hadde bedre kamera enn Apple iPhone 4 har nå. Bruker Nokia N8 til video og "pakker ut" videoene til AppleProRes HQ med Mpeg StreamClip. Deretter kan videoene klippes og behandles i f. eks. Apple Final Cut Pro og med overraskende resultat; Dette er tross alt en mobiltelefon!

 

Jeg er enig med de som sier at Apple iOS og Android er bedre operativsystemer (les: menysystemer) enn det Symbian-systemet Nokia bruker. Hvorfor? Fordi Symbian er litt mer "gammeldags".

 

Men for meg er valget enkelt: I mange tilfeller kan jeg la fullformatkameraet ligge hjemme. Det heter Canon EOS 5D MK II og skyter super-stills og full HD video. Klart, det er bedre, men N8 har jeg i lommen likevel. For video- og kameraentusiaster er Nokia N8 en gedigen overraskelse som mobiltelefon. Altså en positiv overraskelse.

 

Mvh

e_halfdan

Eier av Nokia N8 etter temmelig grundig research

Lenke til kommentar

Per dags dato er Nokia det soleklare valget hvis du skal ha den beste kameratelefonen, men hvis du vil ha en Android-telefon i nærmere fremtid så ville jeg definitivt sjekka ut Sony Ericsson sin nye Xperia-serie, hvor blant annet Xperia Arc og Xperia Neo har den såkalte Exmor R-sensoren. Tror ikke de greier å hevde seg med N8 på bildekvalitet, hvitbalanse osv, men tror at det kan være en telefon man kan få mer utbytte på andre måter (Android, google-tjenester osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...