Gå til innhold

Tannlege i Drammen


Anbefalte innlegg

Jeg har bestandig vært redd for å gå til tannlegen. Da jeg flyttet til Drammen for et par år siden, var det ikke noe særlig å tenke på at jeg måtte finne meg en ny, ukjent tannlege. Noe som heter Globus tannhelse ble valget mitt og der var det kjempebra. Pent og stilig - og hyggelig og behagelig. Kan anbefale andre. Det er noen få tannleger der og er passe stort. De har nettsider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største hinderet med tannlegeskrekk er å tørre å gå dit første gangen. Jeg gikk ikke til tannlege på 15 år, og hadde bl.a. en hjørnetann som var helt ødelagt og vond, til slutt ringte tanta mi et tannlegesenter i Drammen (jeg var på ferie hos henne i Sverige på hytta og hadde tannverk),

fikk time uka etter, og avgårde med meg.

 

Jeg gruet meg så jeg hadde vondt i dagevis i magen, men når man først satt i stolen var det bare å la det stå til. Bedøvelsessprøyta er ikke så gæli, og det blir så uendelig mye bedre når man er ferdig og opplever å kunne tygge med hele kjeften igjen for første gang på et par år.

 

Så ble det selvsagt mange turer tilbake for å fikse masse andre tenner som hadde begynnelser eller hull jeg ikke visste om. Gikk vel 1-2 ganger i måneden i over et halvt år. Noen ganger tok hun to tenner ved siden av hverandre på samme bedøvelse. Ble egentlig bare avslapping å sitte der mens hun styra rundt i kjeften..

 

Jeg var på Drammen Tannlegesenter på Bragernes-sida, de har også veldig dyktige folk. Og de er sånn i 40-50 åra, som gir meg ekstra tillit til at de veit hva de driver med, ikke nyutdannede tannlegestudenter på 25, liksom.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg brukte en tannlege i Drammen for noen år siden som het Øksenholt (tror jeg det var). Utrolig dyktig, og hyggelig tannlege. Han klarte å gjøre meg rolig så fort jeg satt meg i stolen, etter å ha mindre hyggelige minner fra skoletannlegen gjennom mange år.

 

Han flyttet til en annen kant av landet omtrent samtidig som jeg flyttet til Oslo, og vet ikke om han er tilbake i Drammen nå. Men er han det, så kan han anbefales.

 

Tok meg tre år i Oslo før jeg oppsøkte tannlege der, og var så heldig at jeg traff "blink" med en hyggelig og dyktig tannlege der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...