Gå til innhold

Hva kan jeg selge Intel Core i5 660 og 4GB for?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en "elkjøp" PC med Intel Core i5 660 og 4GB Kingston DDR3 Value RAM.

 

Dette er såklart ikke godt nok for meg og har byttet ut komponentene, men nå sitter jeg her med ram og prosessor jeg ikke har bruk for.

 

Hva kan jeg få for dem hvis jeg selger de brukt?

 

Så vidt tatt i og brukt, men dog samler det støv hos meg.

 

EDIT: Ser jeg prøvde meg på en spansk variant og ville tilby folket en ikke-lansert Intel CPU ved navn Core i6 (!!)

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk prisguide:

 

https://prisguiden.no/produkt/118335

 

https://prisguiden.no/produkt/kingston-valueram-ddr3-1333-4gb-114820

 

Hvis du selger som privatpersjon er dette høyeste jeg tror du kan få:

 

Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB (ca 400 kr) men tror du kan i verste fall bare få 300 kr om du ikke tilbyr gratis frakt.

 

Intel Core i5 660 (ca 800 kr)

 

Selv om disse delene er nye, eller minimalt bruk, trekkes det jo ned å kjøpe fra privatpersoner og garantitid (Tviler på du gir pengene tilbake etter 3-4 år?)

 

Alt hvordan du selger, og om du er flink å overbevise at disse delene er bra nok.

 

Hvor mye informasjon du gir, kan jo påvirke salget.

 

Men ja Intel Core i5 2500K dytter jo de fleste prosessorene ut av markedet, så du bør prøve å begynne selge så fort som mulig, ram tror jeg vil gå lettere. Hvis vi går ut i fra en pris på Intel Core i5 2500K til ca 1600 kr, ville i5 660 være verd en ca 800 kr kanskje litt under men er mere fornuftig pris.

 

Ofte er det vanskelig å få tak i gamle prosessorer, så ofte de prises høyere.

 

Om 2-3 måneder må du nok ned til 500 kr hvis du skal få solgt prosessoren. Siden det vil bli vanskelig å få tak i LGA1156 hovedkort, og da snakker vi bare om få overklokkere eller folk som har hovedkort liggende, som vurderer å fremdeles går for 1156 prosessor (Hvis personen har OEM lisens av windows). Ellers så velger folk noe nyere.

 

Det du kan gjøre, om du er flink i overklokking. (Prosessor i OEM uten kjøler?)

Er å selge prosessoren med COOLER MASTER HYPER 212 kjøler, til ca 200 kr opp i pris.

Hjelpe kjøperen å overklokke, maskinen, da vil du kanskje få litt høyere pris.

Men ja, alt kan være forskjellig hva folk foretrekker.

 

Hvis du er 20 meter fra en billig nettbutikk, og kjøperen er 500 meter, er ekstraservice lurt på salget.

 

Bedre en COOLER MASTER HYPER 212 kjøler til den prosessoren er bortkastet. Man burde fint klare en 3.8 Ghz stabilt her. Da holder nok 2 kjerner mere nok til det meste.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Synes nesten 1500,- totalt høres helt greit ut :)

 

Har du ikke PSU, hovedkort, kabinett etc?

 

er jo ikke enkelt å selge ting i deler, alltid noen som ønsker å handle brukt med lav pris, men ja som regel er det folk som foretrekker å handle ferdig bygget maskiner med linux.

 

Nå er nok linux det operativsystemet som er å foretrekke siden XP er ikke så lett å kjøpe for privatpersoner. På den prosessoren og ram brikken.

 

Selv om det kan være forskjellig.

 

Hadde sikkert også gått ann med windows 7 home basic.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...