Carleng Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Har en Htc desire paret med bluetooth-anlegget i bilen. Det fungerer fint å ringe gjennom anlegget, men jeg klarer ikke spille musikk Har brukt LANG tid på å søke rundt på nettet etter svar, og ser at det burde komme opp et alternativ "medielyd" eller noe sånt. Hos meg kommer det bare opp telefonlyd som et alternativ Bruker android 2.2 Froyo Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
a_strann Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 spørs hvilken bil og anlegg du har. er du sikker på at anlegget støtter lydavspilling via BT?
nKyb Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 (endret) På min brors Prius må han koble telefon- og medielyd hver for seg da disse ikke ligger under samme tilkoblingsmeny. Det er kun medielyd vi må veksle manuelt (på bilens bluetooth anlegg) dersom vi ønsker å benytte oss av andre bluetoothenheter til å høre på musikk. Bluetooth navn er ofte av samme navn for telefon og medie. Ellers er det telefoninnstillingene som må fikses og slik gjør man det: Hold lenge inn på den utvalgte Bluetooth anlegget du har lyst å koble til (i min tilfelle er det CAR MULTIMEDIA) Da får du opp en slik meny og her skal du trykke på Valg: Neste skjerm vil se slik ut. Hak over de du ønsker å benytte. Noe bluetooth anlegg krever at man kobler telefon og medie hver for seg (eks. Prius). Dersom mobilen nekter å koble seg på medier kan det være av tre årsaker: - Anlegget ikke støtter medielyd - At man ikke har godkjent medielyd mellom to bluetooth enheter. - Glemt å skifte hvilke enhet man vil benytte seg av. Endret 15. mars 2011 av Ky_kun
Actibus Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Er ikke så mange fabrikkmonterte bilstereoer som støtter streaming av lyd, kun ringing. VW hadde stort sett ikke støtte for A2DP før fom siste halvdel av 2010. Man har da gjerne et eget inngangsvalg som heter BT Audio el.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Dersom dette støttes av bilstereo, vil denne tjenesten vises i listen over tilgjengelige tjenester for parret enhet når de er koblet sammen med BT. Hos meg starter media player på mobilen automatisk når jeg setter meg inn i bilen dersom dette er slått på (vil ikke ha det slik, og har derfor slått det av). Trolig finnes denne muligheten kun på enkelte helt nye biler.
Carleng Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Skrevet 15. mars 2011 åja, da støtter vel ikke anlegget A2DP AUX inngangen er ødelagt så hva vil dere anbefale? fm sender eller ny bluetooth stereo?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. mars 2011 Skrevet 15. mars 2011 Ny stereo med AUX eller BT A2DP. FM-sender forstyrres lett av andre FM-stasjoner i nærheten, og lydkvaliteten blir ikke optimal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå