Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er ingen ekspert på detta men jeg sliter litt her.

Spiller noen nettspiller hvor jeg ikke heletiden av spillet er tilstedet under spillingen.

 

Problemet mitt er:

Når jeg er tilkoblet netteverket mitt så hender det at jeg mister internettkontaktet for små perioder.

Som f eks. 10min så ser jeg på pcen, så har nedlastninger, spill div sluttet og fungere pågrunn av at internettet.

 

Signalstyrken min er ca 80% og det burde være nok.

Jeg bruker trådløst internett, har også prøvd kabel.

Det er samme problemet nettet kutter ut i perioder.

 

Har restarta routern flere ganger, og får jeg internett med engang det er gjort, også går det noen timer så er det et nytt kick.

 

Er det noen instillinger på pcen jeg må være ops på?

Eller er det routern som er gåe'n?

Eller er det internett levrandøren min som sliter (mitt tilfelle bruker jeg Eb Buskerud fiberoptisk)

 

Noen måter å få noe svar på hvordan jeg skal finne ut av mitt problem :)?

 

Takk :):hmm: :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at du må restarte ruteren for at nettet skal komme tilbake, mener du da et rutermodem du har fått tilsendt av din leverandør? Eller mener du en egen ruter du har kjøpt og koblet bak modemet?

 

Er svaret førstnevnte ville jeg kontaktet leverandøren din. Godt mulig denne bør byttes, men feilen kan ha mange årsaker.

 

Er svaret sistnevnte ville jeg testet med være koblet rett i modemet du har fått av din leverandør en liten periode. Fungerer alt fint da er det din ruter det må feilsøkes på. Jeg ville da først oppdatert firmware for å se om det løser problemet.

Lenke til kommentar

Når du sier at du må restarte ruteren for at nettet skal komme tilbake, mener du da et rutermodem du har fått tilsendt av din leverandør? Eller mener du en egen ruter du har kjøpt og koblet bak modemet?

 

Er svaret førstnevnte ville jeg kontaktet leverandøren din. Godt mulig denne bør byttes, men feilen kan ha mange årsaker.

 

Er svaret sistnevnte ville jeg testet med være koblet rett i modemet du har fått av din leverandør en liten periode. Fungerer alt fint da er det din ruter det må feilsøkes på. Jeg ville da først oppdatert firmware for å se om det løser problemet.

 

Nei jeg har en egen router som er koblet til levrandøres boks, Men prøver en ny vri i dag, Skal prøve uten routern så finner vi jo fort ut hva som er galt :)

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...