Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vannavvisende spray til speil?


Anbefalte innlegg

Sidespeilene på bilen min har en tendens til å samle mange vanndråper når den står i ro. Finnes det noen spray som gjør at de renner lettere av i stedet for å bli "hengende" på speilet?

 

Har funnet noe greier til glass, vet ikke om det funker. I tillegg krever det ganske stor luftmotstand/hastighet for at det skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, folkens. Må kanskje prøve å polere speilene med voks.

 

Gxi, den linken over er desverre et slikt produkt som jeg nevnte over og til glass, trenger noe tilsvarende men til speil og som ikke er avhengig av luftmotstand for å holde speilet klart.

Lenke til kommentar

Det finner du ikke. Speilene er av glass. Jeg har brukt det produktet på mine speil, og det meste av vannet renner av, og det som blir igjen gjør ikke noe skade. Det ligger som små perler som ikke påvirker sikten bakover.

 

Voks kan sikkert være mer effektivt, men det vil nok ikke holde særlig lenge. Spesielt varmen i speilet vil nok svi den iløpet av ganske kort tid (noen dager).

 

(forøvrig skjønner jeg det godt at du er skeptisk til glassprodukter dersom du har prøvd skviset som er mulig å få kjøpt på bensinstasjoner og butikker generelt i Norge)

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Som mange her har sagt. Så er ikke polering av speil særlig varig. Men det fungerer en stund. Har også testet ut forskjellige rute forseglings preparater. Disse er svært kostbare og fungerer ikke særlig bra etter min mening. :nei: Selv så behandlet jeg vinduer og speil med Fireglaze lakkbeskyttelse. Ja, den er beregnet på lakk. Men den etterlater seg ingen merker og fungerer utmerket på glass også. :yes: Den holder adskillig lengere enn polish. Men vær obs på å følge bruksannvisningen!!! Gjør du ikke det så har den ikke noe bedre effekt enn vanlig polish. :ermm: Har også prøvd Fireglaze på motorsykkel hjelmer, visir og vind skjermer med svært godt resultat. Fireglaze får du tak i her:

http://www.bilpleiesentralen.no/product_info.php?cPath=44&products_id=41

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...