Gå til innhold

Hjelp med skjerm til laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laptopens oppløsning har ingenting å si hvilken oppløsning du kan ha på eksterne skjermer. Som the saint sier, det er skjermkortet som avgjør dette. Alle laptoper som har HDMI/DVI klarer full HD lett. For å endre på dette er det bare å gjøre som du gjør på laptopen når du endrer oppløsning. Du må bruke den eksterne skjermen som skrivebord da, ikke bare forlenge skrivebordet fra laptopen til den eksterne.

Lenke til kommentar

"bra" blir feil ord å bruke. Det er veldig subjektivt hva som er høy oppløsning. Det er mange som synes 1366x768 blir for lite på en 15" skjerm. Hvordan det er på en 14" vet jeg ikke. Sikkert helt fint. Alle dagens nye skjermkort klarer en oppløsning på over 1080p over HDMI/DVI.

Lenke til kommentar

"bra" blir feil ord å bruke. Det er veldig subjektivt hva som er høy oppløsning. Det er mange som synes 1366x768 blir for lite på en 15" skjerm. Hvordan det er på en 14" vet jeg ikke. Sikkert helt fint. Alle dagens nye skjermkort klarer en oppløsning på over 1080p over HDMI/DVI.

 

Jeg sitter her med en 14" og den har 1440x900. Helt grei oppløsning for 14", og ville ikke hatt mindre, i alle fall ikke i høyden. Er helt enig om at 1366x768 blir for lite på en 15".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...