Gå til innhold

PS3 skrur seg av nesten øyeblikkelig


Anbefalte innlegg

Har den første PS3-modellen (60GB) og har fått et problem. Problemet oppstod i dag tidlig. Brukte den til å se på film med senest i går kveld og da fungerte den helt fint.

 

Problembeskrivelse: Når jeg skrur den på, virker den toppen i to minutter, før den stopper helt opp. Dette kan skje på flere måter:

 

1. Plutselig slår den seg av ved at det blinker rødt. Når jeg trykker på maskinen lyser den så konstant rødt, som om den kun står i standby igjen.

2. Slår seg umiddelbart av før PS3-systemet i det hele tatt får boota.

3. Kommer til åpningsmelodien, som skurrer veldig i lyden og så fryser den helt og igjen blinker den røde lampa.

 

Ved en anledning greide jeg å ha den såpass lenge på at jeg rakk å tilbakestille innstillingene på den, men når jeg satte opp nettverket på den, frøs den og da måtte jeg faktisk trykke inn av-knappen bak på maskinen får å få startet den opp igjen.

 

Noen som har forslag til hva dette kan være, noen som har opplevd det samme? Til info har jeg ikke den aller siste oppdateringen som er kommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok redd at maskina de begynner å synge på siste værset. Anbefaler deg å ta backup av game-save filene dine før maskina nekter å starte i det hele tatt og du får YLOD. Dette skyldes overoppheting så bruk maskina på et så kaldt sted som mulig for å holde den lengst mulig i live når du prøver å ta backup.

 

Jeg hadde de samme symptomene på min siste 60GB før den tok kvelden. Den kunne fungere i ca. et par minutter før den plutselig slo seg av. Dette skjedde hver gang jeg prøve å starte opp. Etter en del forsøk så fikk den YLOD før jeg rakk å ta backup.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Var redd det var overoppheting som var grunnen til dette. Har riktignok ikke fått noe gult lys på maskinen... Hvordan får jeg i såfall tatt backup av gamefilene mine? Dersom jeg får maskina byttet; betyr det at jeg må ta til takke med en slim edition? Skulle helst hatt bakoverkompabiliteten...

 

Er nok redd at maskina de begynner å synge på siste værset. Anbefaler deg å ta backup av game-save filene dine før maskina nekter å starte i det hele tatt og du får YLOD. Dette skyldes overoppheting så bruk maskina på et så kaldt sted som mulig for å holde den lengst mulig i live når du prøver å ta backup.

 

Jeg hadde de samme symptomene på min siste 60GB før den tok kvelden. Den kunne fungere i ca. et par minutter før den plutselig slo seg av. Dette skjedde hver gang jeg prøve å starte opp. Etter en del forsøk så fikk den YLOD før jeg rakk å ta backup.

Lenke til kommentar

Naboen hadde samme problemet. Det var varme. ta backup om du har muligheten og lever inn maskinen der du kjøpte den.. Det går nok på garrantien om du ikke har åpnet den opp eller har kastet den i gulvet/veggen.. du har jo reklamasjonsretten også om det av en eller anen merkelig grunn ikke skulle gå på garranti..

Lenke til kommentar

Ok, skal prøve det :)

Maskinen har alltid stått åpent, altså ikke inntil noe verken under eller på sidene. Står i stua, ikke inni et skap eller lignende. Inneklimaet burde derfor ikke være noe problem, men men... Regner med det går på reklasmasjonen, ja, men det hadde vært fint å slippe å bytte inn akkurat den modellen. Bakoverkompabilitet og minnekortleser var blant argumentene da jeg kjøpte den i 2007 :)

Lenke til kommentar

Men dersom jeg får støvsugd ut en god del støv gjennom luftehullene, kan det da være en sjanse i helvete for at den vil fungere igjen; forutsatt at det er det som er grunnen til at maskinen har klikka? Noen erfaringer på det, eller lever maskina bare på lånt tid nå?

Lenke til kommentar

Skjønner, takk for tips alle sammen :) Finnes det en gud osv... ;)

 

Jada, det er en mulighet for at den begynner og virke som den gjorde før. Men, jeg hadde nok satset på og backe up save-games også videre med det første

 

Men hvordan tar jeg backup fra PS3?

Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig få en 60gb tilbake igjen, hvis ikke så skal få mellomlegget fra det din 60bg kostet ny, til dagens ps3... så da skal du ha endel kroner ;)

 

Njaa... er ikke akkurat slik kjøpsloven funker ;)

Jeg har krav på et tilsvarende produkt, noe som strengt talt er en PS3 slim. Dersom jeg ikke er fornøyd med det, kan jeg kreve å oppheve hele kjøpet mot Sony. Da vil det jo bli en verdiavskriving som sikkert tilsvarer overkant av kr 2000,- da det er det en PS3 koster i dag ;) Men om den blir byttet, får jeg nok bare bite i det sure eplet og ta i mot en slim. Om jeg mot formodning skulle få en ny 60GB, blir jeg så lykkelig at jeg sikkert kommer til å spise litt gress om snøen har smeltet nok til da. :)

Lenke til kommentar

Skal freiste. Er xmb et program jeg skal bruke, må jeg koble til med pc eller noe..?

 

Ligger under spill i xmb, husker ikke helt hvor, men det er 2 forskjellige mapper, hvor du kan se alle spillene dine. Den ene har kun et av hvert spill, og den andre har flere, dette er mappen med saves.

Du finner vel frem til PS/PS2 mappen selv? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...