Gå til innhold

[Løst] Partisjoneringsspørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, forstår!

Da prøver jeg det :)

En del av de programmene på E: vil jeg helst slippe avinstallere etc, alt der installert på E:, hvis jeg klipper dette ut til et midlertidig sted, vil det fungere om jeg kopierer tilbake etterpå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare behold hele mappestrukturen.

Feks om du har E:\Programmer\

Så tar du hele "Programmer" mappen til en annen disk, sletter partisjon E:, oppretter ny stor partisjon som du gir stasjonsbokstav E:, så legger du tilbake "Programmer" mappen. Alt skal da funke.

Anbefaler at du gjør dette i Safe Mode (F8 under oppstart), så ingen programmer kjører mens du gjør dette.

Skrevet

Men høyreklikker jeg den utildelte, får jeg ikke valgt å slette den. Får kun slettet E: Hva gjør jeg da?

Forstår jeg deg rett så prøver du å utvide E med det utildelte?

Det går ikke, av flere grunner. Først fordi E er en logisk paritisjon som tar all plassen i den utvidete partisjonen. Den utildelte er ikke del av den logiske. Dernest fordi den utildelte er på feil side.

Du har en deadlock her. Det lureste du kan gjøre er å kopiere alt på E til en annen disk, så sletter du E og den logiske partisjonen. Da blir alt til høyre for C en eneste stor utildelt blokk, som du så kan du lage en ny partisjon av.

Skrevet

Du skal bare slette E:, da vil den plassen legges til med utildelt så du kan lage den nye større partisjonen.

Defor må du ha backup på alt du vil beholde fra E:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...