Gå til innhold

[Løst] Konfigurere laptop selv? + noen spm


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har da et økende ønske om å bytte ut min gamle Dell Inspiron 6400 med noe som sparker litt bedre, og har trykket meg rundt på bl.a Multicom.no hvor man kan konfigurere en laptop selv, delvis.

 

Finnes det andre forhandlere som tilbyr lignende tjenester?

Noen som har kjøpt en av disse hos multicom, som kan dele erfaringen sin?

 

Jeg ønsker en bærbar som er ~15", yter veldig godt og har god batterilevetid. Skal brukes til surfing, bildebehandling, en del gaming, ja det meste...

 

Har sett på Alienware o.l, og syns disse gaming-monstrene blir vel tykke? OG kanskje litt dyre.. er litt usikker på hvor mye jeg vil investere.

 

Noen anbefalinger?

 

Have a nice day :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig du lurer på? Hva slags erfaring er det du vil at jeg (som har en konfigurerbar bærbar fra Multicom) skal dele med deg?

Over til det litt mer konkrete: Du sier "en del gaming" - hva betyr det? Er du ute etter spillytelse i toppklasse i din nye bærbare, spiller du ofte og er veldig kritisk på spillytelse - eller kan du klare deg med noe som bare spiller helt ok, sånn en gang i blant?

Hvis jeg skal gjette meg til at du er ute etter en godt ytende allround laptop, så er Xishan W150 eller Compal PBL21 fra Multicom, eller XPS L501x fra Dell det du ser etter. Sistnevnte bør du vente til Dell har "oppfrisket" med Sandy Bridge prosessor. Multicom'ene har Sandy Bridge, men du må uansett vente noen uker til de faktisk kan leveres.

Er du ute etter topp spillytelse, er det Kunshan P150 fra Multicom, eller den nye Alienware 15-tommeren (med Sandy Bridge) fra Dell du skal ha.

 

Så vidt jeg kjenner til er det kun Multicom med sine barebone chassiser fra enten Compal eller Clevo, og Dell (Dell/Alienware) som tilbyr noen form for selvkonfigurering av bærbare her i landet.

 

PS. Jeg har kun tatt for meg Multicom og Dell bærbare her, da det var konfigurerbare du lurte på - det finnes selvfølgelig konkurrenter til disse fra andre produsenter/forhandlere. For eksempel er Asus G53 ett godt alternativ til Kunshan P150 eller Alienware hvis vi snakker bærbar med høy spillytelse.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Håper på litt hjelp bare? :)

 

Jeg trenger ikke toppklasse spillytelse på den bærbare, men at den kan dra noe eldre spill i fullHD oppløsning på High hadde vært fint. Jeg har nå sett mer på multicom og vil vel evt. velge noe som dette:

- Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache

- 8GB DDR3 1333MHz (2x4GB)

- Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 500GB 7200rpm HDD + 4GB SSD

- GeForce GT540 skjermkort med 2GB DDR3 minne

 

Dette bør da yte rimelig bra i spill? Si f.eks. Call of Duty-spillene, Battlefield BC2, WOW, AVP, DIRT 2, o. l. Og jekker man ned oppløsningen noen hakk får man vel disse ganske spillbare?

 

EDIT: Ja det er de to du anbefaler fra multicom jeg har tittet på. Dilemma: Den ene har glossy screen som jeg tror jeg vil ha, den andre har multitouch trackpad som jeg tror jeg vil ha... :=)

 

Har du touchpad med støtte for multitouch? Fungerer dette evt. bra?

 

Skal titte på de andre du anbefaler også, bare de ikke blir veldig store og tunge, hehe. Takk for tipsene.

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Har nettop vært oppslag i teknopressen om problemer med Seagate's XT ... vær obs på dette.

 

Jo, GT 540 skal klare det meste, med litt moderasjon av detaljer og/eller oppløsning på de mest krevende spillene.

 

Jeg har selv aldri brukt touchpad'en på min, annet enn å sjekke at den virker, så her kan jeg ikke være til hjelp, dessverre. Compal PBL21 ble testet av dinside.no for en stund siden, kanskje du kan sjekke der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...