Gå til innhold

Verden er et kjipt sted - hva er løsningen?


Anbefalte innlegg

Kjærlighet er løsningen på alt.

 

Ja.

 

Men politikerne i denne verden er ikke styrt av kjærlighet, men av maktbegjær og grådighet.

Dette er også en en årsak til at verden aldri kan bli bedre så lange dagens politikere og såkalte "ledere" får lov til å styre

 

Som det gamle ordtaket lyder "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely.". Det skal en veldig spesiell person til å lede f.eks. en nasjon uten å bli korrumpert. Jeg er redd dette ligger i menneskers natur, at (de fleste) ledere blir korrumpert av makt, og dermed er det ikke bare bare å skifte ut dagens politikere og ledere og forvente et bedre resultat. Vi høster det vi sår.

Endret av mofomofo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Folk flest er lite villige til å innse at menneskene selv er problemet. Fjern menneskene og man vil få det paradiset jorden burde ha vært. Null forurensing, null krig, null tømming av fisk i havet, null dyremishandling, null klimagass utslipp osv. Menneskene har skapt helvete på jord, og skjønner ikke at de selv er problemet.

 

Løsningen er å finne en ny beboelig planet, flytte dyr, planter, fugl, trær og fisk osv til den og deretter gjøre alt man kan for at menneskene ikke setter sin fot på den noensinne.

 

Deretter ødelegger man alle muligheter til å flykte fra jorden, og så venter man til menneskene når sitt mål om å utrydde seg selv. Dette kan da skje uten å plage annet liv, da det er flyttet til en annen planet.

 

Problemet løst.

Lenke til kommentar

Folk flest er lite villige til å innse at menneskene selv er problemet. Fjern menneskene og man vil få det paradiset jorden burde ha vært. Null forurensing, null krig, null tømming av fisk i havet, null dyremishandling, null klimagass utslipp osv. Menneskene har skapt helvete på jord, og skjønner ikke at de selv er problemet.

 

Løsningen er å finne en ny beboelig planet, flytte dyr, planter, fugl, trær og fisk osv til den og deretter gjøre alt man kan for at menneskene ikke setter sin fot på den noensinne.

 

Deretter ødelegger man alle muligheter til å flykte fra jorden, og så venter man til menneskene når sitt mål om å utrydde seg selv. Dette kan da skje uten å plage annet liv, da det er flyttet til en annen planet.

 

Problemet løst.

 

Menneskene er ikke problemet. De aller fleste ønsker jo bare å leve i fred, og ta vare på naturen.

 

Den fysiske delen av problemet, er jødene og alle maktmennesene som følger dem pga egen grådighet eller av andre årsaker, samt de som støtter dem.

Det er disse som undertrykker folket i alle land, og som tvinger på os sine egne løsninger ol.

 

Det er også en åndelig side av dette problemet, og problemet kan ikke fjernes uten å også fjerne den åndelige delen av problemet.

Og folk flest er så forført og hjernevasket av politikerne at de beveger seg bort fra kilden som vil hjelpe dem istedenfor mot denne kilden.

Folk vet at noe er galt, men de går i feil retning. Derfor blir det bare verre.

 

Derfor vil denne verden kollapse helt, og en ny verden med et nytt system vil snart oppstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var også sosialist før, men byttet til kapitalismen da det gikk opp for meg at det er en menneskefiendtlig ideologi. Kanskje Ankh vil gå foran som et godt eksempel og gjøre verden en tjeneste ved å ta selvmord?

 

Du tenker fortsatt som en sosialist. Respektløs kommentar.

Lenke til kommentar

Jeg var også sosialist før, men byttet til kapitalismen da det gikk opp for meg at det er en menneskefiendtlig ideologi.

 

Det er vel først og fremst dypøkologien Ankh sitt syn representerer. Ikke alle sosialister er dypøkologer som ser på menneskeheten som et problem.

 

Respektløs kommentar.

 

Som om Ankh sin kommentar fortjente å bli møtt med respekt...

 

Når man foreslår å utrydde alle menneskene i hele verden synes jeg det er passende å be vedkommende om å utrydde seg selv.

 

Den fysiske delen av problemet, er jødene

 

Det sa denne mannen også:

 

 

220px-Bundesarchiv_Bild_183-S33882,_Adolf_Hitler.jpg

 

Endret av Stagiriten
Lenke til kommentar

 

Det sa denne mannen også:

 

 

220px-Bundesarchiv_Bild_183-S33882,_Adolf_Hitler.jpg

 

 

Ja, han sa vel kanskje det.

Men han klarte ikke å se at den ideologien han representerte også var skapt av jødene, og at han selv ble utnyttet av jødenes ledere, og det blir han ennå.

 

Men som sagt, så er folk i dag ikke i stand til å intentifisere kilden til alle problemene, som er at de de som kaller seg jøder (men ikke er det) er kilden til problemene.

Men pga politisk korrekthet så benekter folk flest at jødene er noe annet enn uskyldige engler som vil alle godt, men har vært forfulgt i alle år bare fordi de er jøder, og aldri pga ugjerninger de har gjort mot andre.

 

Det er som med overfallsvoldtektene i Oslo, disse blir vi heller ikke kvitt, fordi folk flest er for politisk korrekt til å gå løs på arsaken til problemet, men heller leter andre steder og skylder på alle andre enn dem som utfører voldtektene.

Lenke til kommentar

Verden blir bedre og bedre for hver dag som går. At det virker som om det er fler "kjipe" ting, er hovedsakelig takket være medias globale rekkevidde.

 

Du bør ikke være så naiv at du virkelig tror det. Men om du er det, så vil du nok snart våkne opp og finne ut at ting er helt annerledes enn du tror.

 

Jeg baserer meg på statistikk og diverse utviklingsindekser.

 

Du baserer deg på din egen grunnløse magefølelse?

Lenke til kommentar

pga politisk korrekthet så benekter folk flest at jødene er noe annet enn uskyldige engler som vil alle godt, men har vært forfulgt i alle år bare fordi de er jøder, og aldri pga ugjerninger de har gjort mot andre.

 

Jeg synes det er interessant at du konsekvent snakker om "jødene" som om de var en monoton gruppe med felles mål. Du er helt klart kollektivist. Selv er jeg individualist og dømmer ikke folk etter gruppetilhørighet. Det finnes onde jøder, men disse er ikke onde fordi de er jøder. Legg fra deg antisemittismen og voks opp!

Endret av Stagiriten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verden blir bedre og bedre for hver dag som går. At det virker som om det er fler "kjipe" ting, er hovedsakelig takket være medias globale rekkevidde.

 

Du bør ikke være så naiv at du virkelig tror det. Men om du er det, så vil du nok snart våkne opp og finne ut at ting er helt annerledes enn du tror.

 

Jeg baserer meg på statistikk og diverse utviklingsindekser.

 

Du baserer deg på din egen grunnløse magefølelse?

 

 

Feil.

Jeg baserer meg på kunnskap og du baserer deg på statlig propaganda.

Lenke til kommentar

Folk må komme bort fra denne nesegruse tilbedelsen av de såkalte jødene.

De fleste av dem som kaller seg jøder er etterkommere etter khazarene, et tyrkisk/mongolsk krigerfolk som hadde sin opprinnelse og sitt rike øst for tyrkia.

Dette riket ble senere oppslukt av tsarens Russland, og det er derfor det kommer så mange "jøder" fra Russland, og det er ennå mange jøder i Russland.

Disse "jødene er ikke semitter, og derfor kan de heller ikke kalle de som kritiserer dem for antisemitter.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

pga politisk korrekthet så benekter folk flest at jødene er noe annet enn uskyldige engler som vil alle godt, men har vært forfulgt i alle år bare fordi de er jøder, og aldri pga ugjerninger de har gjort mot andre.

 

Jeg synes det er interessant at du konsekvent snakker om "jødene" som om de var en monoton gruppe med felles mål. Du er helt klart kollektivist. Selv er jeg individualist og dømmer ikke folk etter gruppetilhørighet. Det finnes onde jøder, men disse er ikke onde fordi de er jøder. Legg fra deg antisemittismen og voks opp!

 

Jeg er ikke noen "kollektivist"

 

Og jødene er ikke semitter, derfor kan ingen beskylde noen som kritiserer dem for å være "antisemitter"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg støtter VHEMT (Voluntary Human Extinxtion Movement) sitt prinsipp om at mennesker burde sluttet å få barn og dermed forsvunnet på en fredelig og smertefri måte for å redde jorden. Det er i og for seg en slags selvmord, men for hele menneskeheten.

Slik jeg ser det er det en ydmykhet å innse at menneskene fucket opp planeten for alt annet liv, og jeg synes vi må være ydmyke nok til å forlate den før vi gjør mer skade.

Forøvrig er selvmord forbudt etter norsk lov, så å oppfordre folk til å ta selvmord er å oppfordre til lovbrudd...noe som vel er forbudt her på forumet?

 

Jeg også skjønner at det finnes unntak, men menneskene som gruppe er jo tross alt grunnen til at verden er et kjipt sted og løsningen blir da å fjerne menneskene.

 

Menneskene har en iboende trang til å herske, kontrollere, overta, krige osv og dette medfører et våpenkappløp, forurensning, tømming av hav, fjerning av regnskogen osv. Dette vil menneskene fortsette med i større og større grad fordi vi blir flere og flere som krever mer og mer.

 

Først når vi innser at vi er problemet kan vi velge å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Feil.

Jeg baserer meg på kunnskap og du baserer deg på statlig propaganda.

 

Hvilken statlig propaganda?

 

Statistikken jeg baserer meg på er gjengitt i mange internasjonale organer og forskningsinsutisjoner.

 

Og hvilken unike kunnskap er det du sitter med som ingen av verdens freds og samfunnsforskere osv. har? Nyhetsspeilet? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Saken er vel at statistikk tar utgangspunkt i forhold som ikke nødvendigvis gir et helt reelt bilde av situasjonen. Vil man f.eks ha fokus på utviklingen av en bestemt type forbrytelse som har økt fra en til to, kan man fremstille det både som en dobling i tilfeller, en 100% økning i tilfeller eller en økning med 1. Sier man at det har doblet seg fra 1 til 2 på ett år kan man si at det fortsetter å doble seg fremover. 1-2-4-8-16-32-64-128-256-512-1024. En tusendobling på ti år høres ekstremt ut, men man har kanskje tatt utgangspunkt i en opprinnelig dobling fra 1 til 2.

 

Uansett hvordan man fremstiller ting vil det være propaganda for de som er uenige.

Lenke til kommentar

Jeg støtter VHEMT (Voluntary Human Extinxtion Movement) sitt prinsipp om at mennesker burde sluttet å få barn og dermed forsvunnet på en fredelig og smertefri måte for å redde jorden. Det er i og for seg en slags selvmord, men for hele menneskeheten.

Slik jeg ser det er det en ydmykhet å innse at menneskene fucket opp planeten for alt annet liv, og jeg synes vi må være ydmyke nok til å forlate den før vi gjør mer skade.

Forøvrig er selvmord forbudt etter norsk lov, så å oppfordre folk til å ta selvmord er å oppfordre til lovbrudd...noe som vel er forbudt her på forumet?

 

Jeg også skjønner at det finnes unntak, men menneskene som gruppe er jo tross alt grunnen til at verden er et kjipt sted og løsningen blir da å fjerne menneskene.

 

Menneskene har en iboende trang til å herske, kontrollere, overta, krige osv og dette medfører et våpenkappløp, forurensning, tømming av hav, fjerning av regnskogen osv. Dette vil menneskene fortsette med i større og større grad fordi vi blir flere og flere som krever mer og mer.

 

Først når vi innser at vi er problemet kan vi velge å gjøre noe med det.

 

Hvorfor skal vi redde jorden fra oss selv? Tror du noen andre dyre- eller plantearter tenker at "nei nå er vi for mange av denne arten i denne skogen/kontinentet/planeten, la oss slutte å formere oss før vi gjør mer skade på naturen!"

 

Det virker som om du tillegger naturen følelser og verdier, altså at f.eks. naturen synes at menneskearten er slem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...