Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av FloppyFW (router)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Jeg kjører for tiden FloppyFW på en 200mhz maskin.. Denne maskina deler altså min 704/128kbit adsl linje fra telenor..

Delingen fungerer utmerket og vi har nå tre andre maskiner som får nett..

Men, jeg sliter litt med å konfigurere den.. Jeg vil gjerne ha åpnet port 113 og på en måte videreført den porten til min maskin, som har ip 192.182.1.10 på nettverket.. Hvis dere skjønner?

Denne porten skal åpnes siden jeg skal kunne få identd osv..

Dette ser ut til å være masquerading osv, som jeg ikke kan så mye om.. Noen som kan ta seg tid til å se gjennom fila, og se hva jeg skal endre?

http://home.no/knuty/firewall.txt

Dette er fila som jeg tror endringene skal gjøres i..

Hadde vært takknemlig for svar..

Mer info om floppyFW kan finnes her

Ble kanskje litt rotete post, si fra hvis dere trenger mer info.. :yes:

Takk på forhånd!

Knuty

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann..

Jeg kjører for tiden FloppyFW på en 200mhz maskin.. Denne maskina deler altså min 704/128kbit adsl linje fra telenor..

Har du mer avanserte behov og ønsker lettere admin kan smoothwall anbefales, dog må du jo ofre innholdet på disken i så fall.

Skrevet
Heisann..

Har du mer avanserte behov og ønsker lettere admin kan smoothwall anbefales, dog må du jo ofre innholdet på disken i så fall.

Vel.. Jeg syns det hadde vært greit å fortsette å ha det slik det er nå.. Scriptet kjøres bare fra en Floppy, som 'installerer' seg selv på en RamDrive.. Det er ingen harddisk i maskinen..

Så, hvis det er mulig å fikse det slik det er nå, så hadde det vært fint.. :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...