Gå til innhold

Hjelp til valg av Bærbar allrounder til ca 12500


Anbefalte innlegg

Skal bestille ny pc nå til under 12500

 

Tenker på å kjøpe Dell XPS 17" med

i5-2410M 2,3 eller i7-2630QM 2,0 ghz (kommer an på om jeg tar 3D eller ikke)

6gb ram

GT 555M 1GB (3D-støtte hvis jeg tar 3D)

500gb

9-cellers litiumionbatteri (90 Wh)

 

Skal jeg satse på 3D eller velge i7 prosessoren?

Hvordan fungerer 3D, kan man bruke den hele tiden eller må man ha spesial filmer og spesielle spill?

 

 

Eller bør jeg satse på Multicom Xishan B7130 17.3"

i7-640M 2.80GHz

8GB (2x4GB) DDR3

Seagate Momentus XT Hybrid 500GB 7200rpm HDD + 4GB SSD

BluRay spiller

GeForce GT425M

 

valg nummer 3 blir en av modellene til ASUS G73 eller en lignende.

 

SÅ hvis noen har noen formeninger om hva jeg bør satse på, så bare rop ut. Skal bestille i mårra, utrolig vanskelig valg... :)

Endret av Mrwatterud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde klart valgt G73jw. Ingen pcer i 17" klassen slår G73 serien når det kommer til hva du får for pengene dine. Monster grafikk, lager ikke en lyd under spilling og rå å se på. http://www.dustinhome.no/pd_5010547168.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1007

 

(Skal sies at jeg er en skikkelig gamer)

 

Det er mange meninger om 3D på bærbare datamaskiner. For min del syns jeg ikke det er noe vits. Ser heller en 3D-film på kino. Spilling med 3D er det og mange som syns er unaturlig, men kommer litt ann på egnre preferanser.

 

Kommer og ann på hva du skal bruke bærbaren til. G73jw har over dobbelt så god grafikkytelse som Xps 17 sitt 435m, mens XPS 17 har mye bedre batterlevetid. 460m er vel 1/3 bedre enn 555m

 

Er du en skikkelig gamer som oftest har en stikkontakt i nærheten er G73jw noe for deg. Er du ute etter en stor laptop med mye battertid ville jeg valgt XpS serien. Jeg syns og 17" er litt for stort hvis man går på skole og trenger den ekstra batteritiden. Da hadde jeg haller valgt en 13-15".

 

Liker man derimot store skjermer og ikke er ute etter en kraftig gaming pc vil XPS 17 være fin. Men 17" er som sagt stort og tungt å bære på.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...