Gå til innhold

Merkelig Dlink dir-655 problem


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg har et merkelig problem med min Dlink dir-655. Plutselig bestemmer ruteren seg for å slutte å fungere. Dette problemet skjer ved både trådløst og via kabel. Jeg har restartet ruteren og "restore to factory defaults", men uten hell. Problemet skjer ca en gang i timen, noen ganger fungerer det etter 5 min eller så er jeg nødt til å restarte ruteren og da fungerer det igjen i ca en time.

Er det noen som har noen tips her?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nyere firmware, bare gå inn på dlink.no.

 

Tipper problemet ditt ikke er relatert til firmware, men heller varme eller defekt router.

Sørg for at routeren får luft med romtemperatur inn fra alle kanter.

 

Prøvde det, men den skrur seg fortsatt av.. Har oppdaget et annet problem også.. Den skrur deg ikke av hvis jeg spiller Call of Duty, men den skrur seg av hvis jeg for eksempel spiller FIFA? Aner ikke hva grunnen er. Er det noen som kan svare på dette? Det er oftest det ikke fungerer trådløst, altså når jeg ikke bruker kabelen, men bruker feks iPhonen eller en PC.

Endret av eivindchr
Lenke til kommentar

Det er nyere firmware, bare gå inn på dlink.no.

 

Tipper problemet ditt ikke er relatert til firmware, men heller varme eller defekt router.

Sørg for at routeren får luft med romtemperatur inn fra alle kanter.

 

Prøvde det, men den skrur seg fortsatt av.. Har oppdaget et annet problem også.. Den skrur deg ikke av hvis jeg spiller Call of Duty, men den skrur seg av hvis jeg for eksempel spiller FIFA? Aner ikke hva grunnen er. Er det noen som kan svare på dette? Det er oftest det ikke fungerer trådløst, altså når jeg ikke bruker kabelen, men bruker feks iPhonen eller en PC.

 

Så det kobler seg også ut når du bruker iphone? Eller kun PC? Får andre maskiner samme problem?

Hvis ikke, kan det høres ut som problemet ligger på din maskin, og ikke router. Vis ingen ting hjelper, ta kontakt med leverandør. Jeg mener man har 2 år garanti og 5 år reklamasjon på slike produkter, så lenge man har kvittering:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...