Gå til innhold

Noen som kan anbefale et Hk


Anbefalte innlegg

Hei lurer på om noen kan anbefale et nogenlunde bra hk, når det gjelder stabilitet osv.. Jeg skal ha en AMD xp 2800+ prossesor. Kommer til og bruke den til masse spilling osv hvis det har noe med saken og gjøre.

 

Har et sp: Er det noen som vet om den cpu'en er overklokningsbar? Eller om jeg burde kjøpe en Intel P4 2.66Ghz?

 

Skal også kjøpe meg andre pc deler. Kom gjerne med forslag til andre pc deler også :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes tester som viser denne forskjellen, men om du fysisk merker noe forskjell om du har 2 like PC ved siden av hverandre, en med FSB 533 og en med FSB 800 så er det ikke sikkert hverken du eller jeg ser forskjellen.

For meg så er det nok at jeg vet at det er forskjell, derfor valgte jeg 800.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt 2.6'n, om du absoulutt må ha Intel, tror det er mer oc potensiale....

 

Det tror ikke jeg. Tipper alle 800 P4`ene har samme potensiale.

 

hvor ocvennlige de er kommer ann på stepping. er du heldig kan du klokke en 2.4 helt til 3.4 (!!) er du uheldig kan du kanskje bare klokke til 2.6

 

Du snakker her om 2.4/533. Noen av disse er utrolig lite villige. Det gjelder IKKE P4 med 800 mhz fsb.

 

Men har aldrig funnet ut om det er stor forskjell på 533 mhz versjonen og 800 mhz versjonen. er det no forskjel?

 

Hyperthreading? Og du har liten sjans for å få et eksemplar som er dårlig på oc med 800.

 

Personlig angrer jeg på at jeg ikke valgte 2.4 framfor 2.6, nå stopper prosessoren før jeg får overklokket ram`en skikkelig. Med en 2.4 ville jeg måtte kjøre fsb høyere for å nå grensa for cpu, og dermed fått presset minnet. Anser 2.4 med minne på 0.8 eller 3.0 med minne på 1:1 som gode alternativer, forutsatt kvalitetsram.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at jeg burde satse på en 2,4 800 mhz ? Hvor mye får du presset den med standar vifte?

 

Det er det ikke et fasitsvar på. Med skikkelig god gjennomtrekk i kabinettet klarer du sikkert over 3 ghz forutsatt at prosessoren i utgangspunktet er god for det (og det er den sikkert), men da snakker vi nok om underdimensjonert kjøling. Bruk heller pengene du sparer på å kjøpe 2.4 istedet for 2.6 til å kjøpe en skikkelig kjøler. Valget mitt finner du i signaturen. Kjører denne på 1950 rpm (ca 2900 max), og ligger på 40-42 grader overklokket med 23 grader romtemp. Og da er den lydløs.

Lenke til kommentar

Jepp. Så på en zalman vifte, med den derre blåe hetta på. Den skulle vistnok være veldig bra etter testen på overklokking.no. så jeg tror jeg går for en 2.4 med den zalman vifta. Høres det greit ut? Trenger fortsatt en Anbefaling på hk som er bra som holder 1000-1100kr.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at jeg burde satse på en 2,4 800 mhz ? Hvor mye får du presset den med standar vifte?

 

Kjører selv følgende oppsett:

 

ABIT IC7-G

P4 2.4C

Twinmos PC3200 med Winbond

 

Det som stopper meg er minnet. Klarer knapt 420MHz. Kjører nå med CPU på 4x 260MHz og minnet på ~210MHz.

 

Som en poster over sa så klokker nesten alle C modeller ca. likt. Du kan være heldig og få en god klokker på 2.4, eller du kan være uheldig. Uansett vil du nå ca. 3GHz.

 

Vil bare samtidig si at ett ABIT NF7-S v.2.0 med en AMD XP2500+ også vil være en veldig god løsning. Har selv bygd flere maskiner med denne komboen, og alle klarte 200MHz FSB uten problemer. Med stock AMD vifte er rekorden 2.4GHz, noe som er en respektabel overklokking fra standard ~1.8GHz!

 

Trikset er å kjøpe det du blir fornøyd med! :) Lykke til!

 

EDIT: Ett par grove skrivefeil....

 

-KJ

Lenke til kommentar

Slike poster som javel postet, får meg bare til og bli nyskgjerri. Det hovedkortet du anbefalt er et nforce kort, er ikke det med innebygd skjermkort? kanskje jeg kan pøve AMD for en gangs skyld. Men da må jeg være sikker på at det går ann og klokke den. 2,4. Hvor mye tilsvarer det med intel ptosessor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...