Gå til innhold

Siste skritt for pc kjøp


Anbefalte innlegg

Hei, har funnet meg pc-deler, men dessverre er disse litt over budsjettet mitt.

 

Her er specsa:

Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K

 

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 PCI-Express

 

Corsair TX850W - Strømforsyning

 

Asus P8P67 PRO Rev 3.0 P67 Socket 1155,

 

Corsair Classic 8GB Kit PC3-12800, 1600Mhz

 

Samsung Super-WriteMaster SH-S223C

 

Corsair Force Series F120 - Solid State

 

Coolermaster - HAF 922

 

Kan enten velge mellom det kortet her http://amentio.no/datautstyr/Hovedkort/Intel_Socket_1155/Asus-P8P67-M-PRO-Rev-30,-P67-Socket-115-P8P67-M-PRO-REV-30-1214813.aspx eller http://amentio.no/datautstyr/Hovedkort/Intel_Socket_1155/Asus-P8P67-PRO-Rev-30-P67-Socket-1155,-P8P67-PRO-REV-30-1214825.aspx hva er forskjellen?

 

Passer de delene jeg har funnet med hverandre, og kom gjerne med tanker om jeg kan skifte ut noen med noe rimeligere eller bedre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har funnet meg pc-deler, men dessverre er disse litt over budsjettet mitt.

 

Her er specsa:

Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K

 

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 PCI-Express

 

Corsair TX850W - Strømforsyning

 

Asus P8P67 PRO Rev 3.0 P67 Socket 1155,

 

Corsair Classic 8GB Kit PC3-12800, 1600Mhz

 

Samsung Super-WriteMaster SH-S223C

 

Corsair Force Series F120 - Solid State

 

Coolermaster - HAF 922

 

Kan enten velge mellom det kortet her http://amentio.no/datautstyr/Hovedkort/Intel_Socket_1155/Asus-P8P67-M-PRO-Rev-30,-P67-Socket-115-P8P67-M-PRO-REV-30-1214813.aspx eller http://amentio.no/datautstyr/Hovedkort/Intel_Socket_1155/Asus-P8P67-PRO-Rev-30-P67-Socket-1155,-P8P67-PRO-REV-30-1214825.aspx hva er forskjellen?

 

Passer de delene jeg har funnet med hverandre, og kom gjerne med tanker om jeg kan skifte ut noen med noe rimeligere eller bedre :)

 

Delene passer bra sammen. Synes oppsettet ser ganske økonomisk ut. Vet ikke hvor du har planer å handle fra, men du kunne godt ha byttet kabinett og strømforsyning til Fractal Design R3 og Fractal design newton 650w. Strømforsyningen du har valgt er ikke modulær, og det vil si at du får en haug med overflødige kontakter som vil redusere luftflyt i kabinettet, og du vil få høyere temp, kontra det du vil få med en modulær i de fleste tilfeller. Fractal design newton 650w fikk veldig god kritikk på sweclockers en tid tilbake, og ble anbefalt der. Den er modulær, rimelig og du klarer deg med 650w, hvis du ikke skal ha high-end kort i sli/crossfire.

 

Hvis du vil spare noen kronasjer kan du gå for et 6950, og prøve å unlocke det til et 6970, eller så kan du gå 4 gb ram, holder lenge til gaming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedkortene er stort sett like bortsett fra at P8P67-M PRO er mATX. (Fysisk mindre)

Det er noen andre forskjeller og, men det kan du lese deg frem til på utvidet info.

 

Forresten: ManheiM, da det er fullstendig åpenbart at du svarer på det TS spør om i første post, kan du ikke da sløyfe svar-knappen? På generell basis høyst unødvendig :)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Crysis og Crysis Warhead vil du kunne kjøre på veldig gode instillinger, sikkert max kommer an på oppløsningen din og hvilke krav du har til minimum FPS. Crysis 2 er det ikke lett å si derimot, forhåpentligvis prosesserer det mer effektivt og kan utnytte ressursene bedre. Men uansett i denne prisklassen kommer du til å bli veldig fornøyd med grafikken, er ikke snakk om store visuelle forskjeller.

 

Støtter forslaget om å gå ned til 650W (Corsair HX er modulær, eller Fractal Design som er nevnt)

 

8GB er fullstendig unødvendig til gaming, 4GB holder.

 

Hvis du fortsatt syns prisen blir for høy ville jeg vurdert om du har lyst til å bruke så mye på skjermkort, GTX 560 er et virkelig godt budsjett kort. Gigabyte GTX 560 Super Overclock pakker mye kraft til rundt 2000kr. Ypper godt med HD6970, personlig syns jeg ikke det er verdt å bruke de ekstra kronene på HD6970. Men det får du vurderer selv.

 

SSD'en må du jo også vurderer om du vil velge vekk. SSD begynner å bli raskere og raskere (bare se på Vertex Pro 3 og den nye til Intel som sikkert snart blir annonsert).

Jeg syns prisen ikke står i stil med varen du får på SSD, kanskje for entusiaster men ikke for gamere. Jeg ville fortsatt ventet med SSD.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Ser bra ut! takk for svar, har dere noen forslag til en rimelig harddisk da? 500gb holder i massesvis for meg :) Har fremover i tid tengt til å kanskje oppgradere så tror dere 650w holder for senere oppgraderinger, vil helst beholde strømforsyningen i et par år framover..

Endret av yrian90
Lenke til kommentar

Kommer litt an på. Jeg for min del stod og funderte over det samme i sommer når jeg kjøpte mitt i5 750 med gtx 460.

Jeg gikk for 750W fordi jeg visste at jeg kom til å kjøpe enda et GTX 460 i løpet av noen måneder (nå har jeg jo ikke gjort det da, så brukte nok unødvendig mye på PSU'en)

 

Hvis du venter lenge nok med å oppgradere, noe jeg tipper du vil gjøre siden du kommer til å bli mer enn fornøyd nok, så er det sikkert mer aktuelt å kjøpe et helt nytt skjermkort og ikke et ekstra til SLI/CF.

 

Hvis du skal kjøre et oppsett med to skjermkort kommer nok 650w til å være nok det også, men ikke sikkert den gir ut høy nok spenning på linjene. Og hvis du i tillegg skal overklokke så blir det fort mye. Jeg vil anbefale deg og søke litt rundt.

 

Sjekk anandtech og tomshardware hvor mye forskjellige oppsett trekker.

Lenke til kommentar

tar den på 500gb da for 308kr høres ut som et rimelig røverkjøp! Mangler bare kabinett ser at datakjeden nesten ikke har noen kabinett på hjemmesiden deres, så får vel dra imorgen på butikken å se. De tar 800kr for å montere pcen, men da får jeg 3 års garanti på hele greia. Er dette verdt det?

Endret av yrian90
Lenke til kommentar

Tja, hvis du absolutt ikke vil bygge selv, så høres det greit ut. Du får jo ikke den samme sikkerheten når du bygger selv, du har bare garanti på hver del, så hvis noe ikke fungerer må man feilsøke og sende tilbake den delen feiler ligger. Men skal sies at det er ganske lett å bygge selv, er ikke så mye å sette seg inn i, og da sparer du jo 800kr.

Lenke til kommentar

Er min far som betaler selve monteringen resten har jeg spart opp til selv, så er jo ikke krise. Hvor stor ytelse er deet på en ssd og en hdd? Er så utrolig usikker angående harddisk. :p

 

En SSD er mange ganger raskere enn en ordinær HDD. Men det er ikke mye man gjør som tar nytte av den gode ytelsen til SSD disker. Du vil kanskje oppleve raskere oppstart av pcen, enkelte spill kan kanskje greie å laste inn maps litt raskere men generelt vil du nok ikke merke den store forskjellen.

 

Hvis du derimot driver med for eksempel video redigering av HD materiale, tung bildebehandling/3D vil du nok merke større forskjell som kan rettferdigjøre prisen.

 

Skal du derimot bare bruke PCen til spilling, film, musikk, surfing og office program vil jeg ikke anbefale å bruke penger på SSD. Når det blir billigere, eller lavere GB/kr så vil jeg heller anbefale det.

Lenke til kommentar

ja har bestilt en samsung såinpooint f3 1tb, så venter jeg til ssd blir billigere å kjøper det. Tar en haf 932 istedenfor 922 fordi den er lavere men er bare 7cm dypere, da trenger jeg ikke og tenke på å kjøpe nytt kabinett i lang tid fremover. gikk for 8gb corsair xms3 1600mhz RAM istedenfor en corsair 2000mhz ram med 6gb for 700kr mer. Har ikke noen planer i å overclocke uansett så kom fram til at 1600 var nok, er dere enige?

Endret av yrian90
Lenke til kommentar

Til informasjon så kjører jeg Crysis2 på high/gamer med I7950 og Gtx570 med 70+fps i 1920*1080.

På Enthusiast innstilling dupper fps ned i 45-50+ og fremdeles godt spillbart.

 

Dette er jo snakk om betaversjonen, men likevel en god pekepinn på hva det krever.

 

Stock eller overklokka? Samt RAM vil jeg også vite

Fordi jeg skal ha GTX 580, 12GB RAM og i7 950

 

Anbefaler en SSD, den behøver ikke koste mer en 2k, jeg valgte kun en til 999kr og den skal holde til operativsystemet :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...