Gå til innhold

Harddisk nede for telling? må ha noen filer


Anbefalte innlegg

God kveld,

 

Jeg trenger skikkelig akutt hjelp !!!!!

Min bærbare har krasjet(?), jeg fikk kun blåskjerm i oppstarten...

Så nå har jeg tatt ut harddisken og koblet den på min stasjonære, og harddisken vises under "Datamaskin"

 

Problemet er at ulikt fra de andre harddiskene så vises det ikke info om ledig og brukt plass.

 

Når jeg ønsker å åpne disken får jeg opp et vindu som sier "Du må formatere disken i stasjon G: før du kan bruke den."

 

Jeg MÅ tvinge ut noen dokumenter fra denne harddisken, hvis ikke har jeg en liten stor krise i forbindelse med en mini-fagprøve på mandagen som kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg hadde det samme problemet for noen uker siden, harddisken sluttet plutselig å virke og jeg fikk samme beskjed som deg angående formatering da jeg koblet den til via usb. Jeg fikk heldigvis tak i alle familiebildene mine via programmet photorec. Les på siden hvordan du velger hvilke filer den skal hente (blant annet word og excel) så sparer du litt tid.

 

Håper dette funker for deg. Lykke til.

Lenke til kommentar

Skal vedde på at du med ett blir flinkere til å ta backup av viktige filer og dokumenter :thumbup:

 

Dersom det ennå er liv i den gamle disken så kan du prøve programmet GetDataBack.

Pros: Programmet fungerer i de aller fleste tilfellene (såfremt disken ikke er fysisk skadet)

Cons: Du får ikke redda ut data før du har betalt lisens for programmet. Men med prøveversjonen får du iallefall SE om filene lar seg redde med programmet.

 

Gratis alternativ:

Recuva

pcinspector

 

Det er jo bare å prøve seg frem med gratisprogrammene først. Om det ikke fungerer så er det bare å teste med GetDataBack.

Lenke til kommentar

Skal vedde på at du med ett blir flinkere til å ta backup av viktige filer og dokumenter :thumbup:

 

Dersom det ennå er liv i den gamle disken så kan du prøve programmet GetDataBack.

Pros: Programmet fungerer i de aller fleste tilfellene (såfremt disken ikke er fysisk skadet)

Cons: Du får ikke redda ut data før du har betalt lisens for programmet. Men med prøveversjonen får du iallefall SE om filene lar seg redde med programmet.

 

Gratis alternativ:

Recuva

pcinspector

 

Det er jo bare å prøve seg frem med gratisprogrammene først. Om det ikke fungerer så er det bare å teste med GetDataBack.

 

I framtiden vil vigtige saker legge seg på Google Drive :p

 

Det er fortsatt liv i den, den spinner som før og har like fin "lyd" som knapt høres på nært hold.

 

Kjører GetDataBack nå, men har altså ikke funnet noen god bruksanvisning, jeg bare prøvde meg fram til en prosess her.

Jeg får vel se resultatet når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...