Gå til innhold

Radeon 9600 PRO + heatpipe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for svar. Gjelder det samme for radeon 9600 (ikke pro)? Den lager vel enda mindre varme. Hva er forresten beste skjermkort under 1500 som selges uten vifte?
Radeon 9600 non-pro kan man vel få kjøpt med uten vifte, så da trengs ikke noen ekstra heatpipe engang ;)

 

Det beste kortet som selges uten vifte er kanskje 9600 non-pro. FX5200 non-ultra kan vel også kjøpes uten vifte, men jeg tror dette er en del svakere en 9600np.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hm. har bestilt meg et radeon 9600 np som jeg får om et par dager.. har også en zalman zm17-cu (litt eldre, passiv vga-kjøler) som jeg skulle putte på ti4200-kortet mitt, men jeg lurte på om denne vil duge til 9600-kortet.

 

kortet skal stå i en shuttle, men jeg skal nibble hull på kort-siden i dag (og stappe i litt mesh med tid og stunder), og det skal også monteres 2x60mm skorsteiner i toppen.

Lenke til kommentar
hm. har bestilt meg et radeon 9600 np som jeg får om et par dager.. har også en zalman zm17-cu (litt eldre, passiv vga-kjøler) som jeg skulle putte på ti4200-kortet mitt, men jeg lurte på om denne vil duge til 9600-kortet.
Det vil absolutt duge! Den Zalman ribba di er nok bedre enn den orginale ribba kortet kommer med.

 

cy_demon"]Sapphire tror jeg leverer en versjon av radeon med heatpipe

Denne heatpipen er mye mer omfattende enn zahlman sin..

Radeon 9600 pro har heatpipe. Denne er antagelivis laget av Zalman. (Siden den som brukes på 9800 er det.) Ut i fra bilder jeg har sett er den enten like stor som ZM50HP, eller muligens noe mindre.

 

cy_demon"]Selv om radeon brikka er "kald" så tror jeg at ZM50HP er alt for liten.
Feil. Sapphire Radeon 9600 pro Ultimate Edition leveres med en kjøler som er veldig lik ZM50HP.

 

cy_demon"]Husk at ZM50HP er beregnet på gforce 4mx 420 -460 og disse brikkene ble levert med kun passiv kjøling..
Eh? Radeon 9600np leveres også med passiv kjøling.
Lenke til kommentar
cy_demon"]Selv om radeon brikka er "kald" så tror jeg at ZM50HP er alt for liten.
Feil. Sapphire Radeon 9600 pro Ultimate Edition leveres med en kjøler som er veldig lik ZM50HP.

 

Nei. Det går jeg ikke med på. Sapphire sin heatpipe var gigantisk i forhold.

 

ZM50HP skal heller ikke passe på radeon 9600. Den er for liten.

ZM80AHP skal passe på 9600 og oppover

Lenke til kommentar
cy_demon"]
cy_demon"]Selv om radeon brikka er "kald" så tror jeg at ZM50HP er alt for liten.
Feil. Sapphire Radeon 9600 pro Ultimate Edition leveres med en kjøler som er veldig lik ZM50HP.

 

Nei. Det går jeg ikke med på. Sapphire sin heatpipe var gigantisk i forhold.

Sorry kompis du tar feil. Du blander nok sammen 9600 UE og 9800UE. Se bare denne linken.

 

cy_demon"]ZM50HP skal heller ikke passe på radeon 9600. Den er for liten.ZM80AHP skal passe på 9600 og oppover
Fysisk sett passer disse to kjølerene på de samme kortene. Det er kjøle-ytelsen som er forskjellig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...