Gå til innhold

Kondensatorer på ABIT NF7-S v2.0, skal bestille snarest men,


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke ett svar, men et spm.. Ødelagte kondensatorer på HK? Er dette noe du har erfaringer med? Del dem gjerne med oss.

Personlig tror jeg ikke du klarer å svi av et hovedkort på ett år om du behandler det med litt respekt.

Lenke til kommentar

Joda, Abits dårlige kondensatorer har jeg opplevd på nært hold. Plutselig en dag så ville ikke PC'n starte. Etter å ha åpnet kassen så jeg to-tre kondesatorer som hadde lekket elektrolyt - dvs. printet var etset bort. Nå skal det legges til at dette var et (hele) tre år gamelt kort, men det burde ikke skje. Håper at Abit i mellomtiden har skjepet seg!

Lenke til kommentar

Jeg hadde en silent twin vifte før som jeg ikke fikk satt på hk'et mitt pga det kom noen sånne kondensatorer eller resistorer i veien. Fikk ikke vifta godt nokk nedpå cpu uten å dytte de til sides.. Anbefales ikke i lengden de kan sprekke.. Så har du ei silent twin så børr du kjøpe ny cpu vifte med hk'et.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en silent twin vifte før som jeg ikke fikk satt på hk'et mitt pga det kom noen sånne kondensatorer eller resistorer i veien. Fikk ikke vifta godt nokk nedpå cpu uten å dytte de til sides.. Anbefales ikke i lengden de kan sprekke.. Så har du ei silent twin så børr du kjøpe ny cpu vifte med hk'et.

Lenke til kommentar
Sorri menneh.. hold dere til topic.. :grumpy:

 

Tror du bryter noen regler ang. signatur, mener at det kun var 7 linjer man burde ha, også er det litt plagsomt med smileyene.. Du kan f.eks. blende sammen de to hdd'ene dine, og evt. skru ned fontsize..

 

tilbake til topic:

 

Jeg har aldri opplevd noe liknende, er vel ikke heller sånn at de garantert blir ødelagt etter ett år heller.. kommer helt an på hvordan kortet er brukt..

 

mvh

 

--alexio

Lenke til kommentar
Det er nok litt vanskelig å svare på det spørsmålet siden det hovedkortet ikke er 1 år gammelt enda. Men Abit har såvidt jeg har fått med meg skjerpet seg etter den flausen.

Det var kun Abit og IBM som innrømte problemer med disse, men det riktige er at de fleste store hk-produsenter hadde fått dårlig caps-serie fra visstnok 2 caps-produsenter:

 

> Indeed, those who have repaired the damaged boards say that they have encountered crippled motherboards from Micro-Star International, ASUSTek Computer, Gigabyte Technology, and others. <

 

News & Analysis

 

.

Lenke til kommentar
Bah, sorri trykte 2 ganger.. Ikke meningen.

 

Off Topic: Har du liten tiss SaucerMan :roll: ,siden du trenger en så stor og stygg signatur? Trippel posting kan også lett unngås, da slett,delete,löschung,cancelación,effacement,supressão,cancellazione er en mulighet i dette forum.

 

On Topic: Du kan trygt kjøpe Abit NF7-S v2.0 Zythius. Det er et bra HK, og overklokking går sikkert bra. Kondensatorene vil nok overleve de.

 

Fortsatt god sommer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...