Gå til innhold

[Løst] Nextgentel og VDSL elendig tilgang


Anbefalte innlegg

Må si meg enormt skuffet over Nextgentel og VDSL.

 

Her jeg bor i Ski (like ved sentralen), som er en svært sentral by på Østlandet, får jeg pr dags dato ikke tilgang til VDSL!!! Dette pga overbelastning på såkalte tilgjengelige punkter i sentralen.

 

Må nesten spørre meg selv... vi lever vel i 2011? Gjør vi ikke?? Og VDSL teknologien er vel noen år gammel nå?? Synes dette er særdeles svakt av Nextgentel. Vil de ikke være konkurransedyktige lenger??

 

Ikke nok med det, men for 2 uker siden fikk jeg en bekreftelse fra NXGT pr mail på at jeg hadde fått bestilling på VDSL og at dette var i skjønneste orden. Før jeg idag får en tekstmelding på at sentralen ikke kan ta imot flere forbindelser, og at bestillingen er satt til ADSL 20/1 som koster 80kr mer pr mnd (479,-) (linjeleie er + 79,- når jeg ikke ønsket bredbåndstelefoni) og som har langt lavere kvalitet. VDSL som jeg ønsket koster 399,- nå i kampanjeperioden (går over til 449,- etter 12 mnd)

 

Mao elendig kundeservice også!!!

 

Ja jeg vet det ikke er deres feil om det er overbelastet, men da må det vel for svingene gå an å gi meg informasjon om det når jeg søker første gang?

 

Vurderer nå andre alternativer enn Nextgentel som jeg har hatt i 8 år. Forbasket synd at Norge (et av verdens rikeste land pr innbyggere) enda ikke har evnet å bygge ut fiberoptikk i større grad. Det er fanden meg RÅFLAUT!!! Selv Romania slår vel oss på dette?

 

Er ufattelig forbannet nå. Jeg trenger god opplinje og ikke 1mbit opp som ADSL 20/1 gir.

 

Ryk og reis Nextgentel!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje en mager trøst, men Telenors VDSL-lansering vil jo sikkert sette fart på utbyggingen av kapasitet i sentralene, og det kan jo tenkes at det fører til at flere bedrifter som i dag bruker ørten trådpar på bundlet SHDSL konverterer til VDSL og slk frigjør trådpar til andre folk....

 

Lykke til, håper du slipper å vente for lenge. :(

Lenke til kommentar

Det er vel slik markedet fungerer, så ser ikke noe galt i ditt tilfelle, her må du nok bare smøre deg med litt tålmodighet.

NGT leverer VDSL via eget og Telenor sitt utstyr og har sannsynligvis Norges beste dekning på VDSL.

Eneste bedre alternativer enn VDSL i dag er fiber.

 

Prisene er som de er, Telenor Jara som setter retningslinjene for linjeleie osv, så dette gjelder nok alle leverandører.

 

Om du vil så kan du sende adressen din på en PM til meg så skal jeg være så snill å sjekke hvilke alternativer som finnes for deg.

 

Edit: Angående fiber, så må jeg forklare at dette er et ekstremt kostbar teknologi å bygge ut i Norge... ser stadig folk som _krever_ å få fiber og kjefter og smeller på leverandørene. Husk at leverandørene driver butikk og ikke veldedighet, de skal tross alt tjene penger de også.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

NGT leverer VDSL via eget og Telenor sitt utstyr og har sannsynligvis Norges beste dekning på VDSL.

 

Men ikke godt nok. Og det i en så sentral by på Østlandet som Ski. Årevis etter teknologien kom ut. Jeg er mao ikke fornøyd med akkurat det.

 

Dog jeg fikk prisavslag av Nextgentel på adsl 20/1, så jeg sier meg sånn noenlunde fornøyd frem til jeg får VDSL.

 

Ellers... jeg gir ikke ut adresse til ukjente på nett.

 

 

Lykke til, håper du slipper å vente for lenge. :(

 

Tusen takk for det! :)

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

Men ikke godt nok. Og det i en så sentral by på Østlandet som Ski. Årevis etter teknologien kom ut. Jeg er mao ikke fornøyd med akkurat det.

 

Dog jeg fikk prisavslag av Nextgentel på adsl 20/1, så jeg sier meg sånn noenlunde fornøyd frem til jeg får VDSL.

 

Ellers... jeg gir ikke ut adresse til ukjente på nett.

 

Ikke godt nok? Hvem har annsvaret for linjenettet i Norge, vi kan ikke skylde på ISP`ene, de driver tross alt butikk. Norge ligger ganske godt ann når det gjelder båndbredde og tilgjengelige teknologier.

 

At du ikke gir ut adresser er greit nok det, var bare et forslag til eventuelt hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter mye om og men... frem og tilbake... viser det seg at jeg likevel har tilgang til VDSL i min sentral. Nextgentel gjorde en feil (blant mange) rundt denne bestillingen.

 

Noe de tar på seg fullt ansvar for og jeg får ordnet kostnadsfritt VDSL 30/5. Jeg får også 2mnds gratis bruk til dekning av utgifter jeg har hatt med alt plunderet.

 

Nextgentel ordner opp på en rydding og fin måte. Og det fortjener de å få ros for etter all min frustrasjon.

 

Dere beholder meg som fornøyd kunde fremover. Og jeg håper denne notisen kan være med på at flere velger dere når de ser kundeservicen fungerer.

 

Well in Nextgentel! :thumbs::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...