Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stygg ulyd når jeg gasser, gåent hjullager?

Bennyy

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld!

Jeg har hørt lenge på en slags merkelig lyd når jeg gasser. Dette har vært slik i snart et år uten jeg har sjekket det opp, men tenkte å gjør et forsøk nå og lurer på om dere har noen mening om hva som kan være gale.

Når jeg starter bilen og gasser på, så kommer der en skurrelyd eller en slags skrapelyd.. men det skjer kun når jeg har lav fart. lyden "slår inn" rundt om 15-20 km/t. Lyden varer fra 2-4 sekunder kanskje. Jeg tenker gåent hjullager, men usikker.. Hva vil det også koste å skifte hjullager på verksted ca? Det er en 92 carina

Gjør forsåvidt ikke noe spesielt at den er der, men litt travelt å høre på i lengden..

Takk for all hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

God kveld!

Jeg har hørt lenge på en slags merkelig lyd når jeg gasser. Dette har vært slik i snart et år uten jeg har sjekket det opp, men tenkte å gjør et forsøk nå og lurer på om dere har noen mening om hva som kan være gale.

Når jeg starter bilen og gasser på, så kommer der en skurrelyd eller en slags skrapelyd.. men det skjer kun når jeg har lav fart. lyden "slår inn" rundt om 15-20 km/t. Lyden varer fra 2-4 sekunder kanskje. Jeg tenker gåent hjullager, men usikker.. Hva vil det også koste å skifte hjullager på verksted ca? Det er en 92 carina

Gjør forsåvidt ikke noe spesielt at den er der, men litt travelt å høre på i lengden..

Takk for all hjelp! :)

dritt/rust på skiver eller i bremse tromler kanskje? kan være mye rart men bare en egsempel :p fordi ved høy friksjon/høy fart forsvinner den? som f.eks en knirkende dør, lukk den fort, ingen lyd og lukk den sakte, kniiiirrk :p

hadde det vært hjullagrene hadde vel de laget konstant skrape/ulyder. sjekk det ved å jekke opp bilen og snurr hjulet rundt mens du lytter :)

Endret av olemk
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Høres ut som dårlig drivakselledd. Blir det verre når du svinger og gasser enn når du gasser rett frem? Sjekk til begge sidene.

Skrevet

Lyden er bare der ved lavt turtall.. den blir ikke verre ved høgere hastighet, det er som oftest kun i 1-3 giret jeg hører den tror jeg.. Det er en sånn merkelig lyd..

Hører ikke noe forskjell om jeg svinger eller kjører rett frem.. Kan sjekke drivakselleddet imorgen.

takk for hjelp så langt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...