Gå til innhold

Internett faller ut hele tiden.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor i et slags leilighetskompleks der det er mange leiligheter som kjører på samme internett. Har hatt problemer med at internettilkoblingen faller ut i hytt å pine den siste tiden.

Internett kan fungere helt fint, men etter en liten stund detter det ut og jeg får "no internett access". Da forsøker jeg å restarte routeren min, og da funker det fint i ca 5 min før det detter ut igjen. Jeg har forsøkt å koble datamaskinen rett i veggen (koblet vekk den trådløse routeren). Men får fortsatt ingen internettilgang.

Hvis jeg tar med meg pc'n i et hjørne av rommet kan jeg koble meg på naboen sin trådløse router (som kjører på samme nettverket), og da fungerer alt fint.

Siden det fortsatt ikke fungerte da jeg koblet den rett i veggen, reiner jeg med at problemet ikke skylder den trådløse routeren min.

Dette synes jeg er litt rart siden det har funket smertefritt i lang tid, før det begynte å dette ut for to dager siden.

 

Har forsøkt å søke litt på forumet her, og google for å finne hint, men det uten hell.

 

Er det noen som kan ha en idè om hva problemet er, og hvordan jeg kan få fikset det? setter stor pris på tilbakemeldinger =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på ingen måte CCNA sertifisert, men kan prøve så godt jeg kan :)

 

Du sier at du ikke får nett når du kobler maskinen din rett i veggen, mener du at du aldri får nett, eller bare når det skurrer?

 

 

Har du prøvd å pinge gatewayen din når du mister nette? Du kan ta å kjøre i cmd (går ut ifra at du bruker Windows)

ipconfig 

for å finne gatewayen din.

 

neste gang du mister nette kjører du en (cmd)

tracert IP-adressen-til-gatewayen

 

Så finner du fort utav hvor det skurrer :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden du kommer på nett igjen etter restart av ruter er det nok denne som er problemet. Du kan også sjekke lampestatus på modemet når feilen er tilstede. DSL, link eller ligende skal slukke når internettlinjen er nede. Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt å oppdatere firmware på ruteren. Er den veldig gammel kan du jo eventuelt vurdere om du bare skal kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger =)

Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Når internett har fungert, var det fullt mulig å koble den rett i veggen. Den tilgangen i veggen er der jeg har pleid å koble til routeren min.

I dag kontaktet jeg huseier og det ble sendt opp en vaktmester for å se på dette. Jeg var ikke hjemme når dette skjedde, og kan ikke se at han har klart å fikse dette. Da jeg forsøkte å "troubleshoote" problemene, fikk jeg en melding om at det var noen problemer med noe DNS opplegg. Når internett er nede og routeren min er koblet til, lyser lampen for internett og det står står jeg er connected til internett, men den irriterende gule trekanten over signalstyrke-symbolet er der fortsatt.

 

Jeg har ikke tilgang til det modemet som gir internett til bygningen. Routeren min bruker jeg bare for å slippe å snuble i en nettverkskabel i leiligheten. Routeren er av merke Belkin.

Bruker forresten ikke torrentprogrammer når uhellet skjer.

 

nå er det forresten ny rekord! over 10 min med internett i dag uten problemer! :D

Endret av t-horpestad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...