Gå til innhold

er dette up2date?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fulgt veldig nøye med på data verden de siste 3 årene grunnet pc'n jeg har har fungert allright. prøvd å sette meg inn men er avhengig av å få en ny game pc helst før helgen. er disse ok til 7000 kr? det viktigste er at de er noe jeg evt kan fortsette å oppgradere senere visst dere menere det skulle trenges.

 

Maskinen inneholder kraftig Intel Quad Core prossesor, 4GB høy hastighets minne, 2x 4890 ATI skjermkort som kjører i Crossfire for optimal spillgrafikk, dedikert lydkort av xonar serien for optimal spill-lyd, 2 disker, en for OS, og en stor til lagring. Maskinen er bygget av person som har jobbet med pc bygging i mange år. Maskinen er bygget i et Corsair Obsidian 800D kabinett som har extremt god kjøling, topp byggkvalitet, god plass, og et genialt kabel-håndterings-system. I tillegg til dette følger det med ferdig montert vannkjølingssystem, som kjøler cpu. Dette gjør maskinen meget overklokkingsvenlig.

 

eller denne.

 

Cooler Master HAF 932 Big Tower kabinett. Det sitter 1x 230mm foran, 1x 230mm på toppen og 1x 140mm bak. Veldig bra kjøling!

 

Prosessor: i7 860 med 2.80 GHz og vannkjøling (Corsair H50). Temperaturen ligger på 20 grader på Prosessor!

Hovedkort: Asus P7P55D Deluxe som har vunnet masse tester!

Skjermkort: Gainward GeForce GTS 450 1GB "Golden Sample - GS". Med dette kortet kan du kjøre alt av nyeste spill i mange år. Dette har 2x DVI, HDMI og VGA innganger.

Vannkjøling: Corsair H50 Hydro Series

Strømforsyning: Corsair HX 850W, kraftig modular strømforsyning.

RAM/minne: Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 4GB CL7-7-7-20. Dette er den råeste RAM'en man får taki, lynrask Ram. Nypris på disse var 1790,-.

Harddisk: Seagate Barracuda Green 1500GB (1.5TB)

CD/DVD leser/brenner: Sony Optiar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første har kanskje ikke verdens beste spillytelse, men for 7000 kr vet jeg ikke hvor mye bedre du kan få uten å bygge selv. Den med 800D er sannsynligvis noe av det beste du kan få for den prisen, og virker som det er mulig å oppgradere i fremtiden. Den har to grafikkort da, og det kan være problemer med slike løsninger.

 

Den andre er en fullstendig ripoff. GTS 450 vil ikke dra alle spill i mange år fremover, det vil slite idag.

 

Jeg hadde gått for den første PCen siden du trenger til helga og ikke har tid til å vente på at det kommer i posten og sette sammen maskinen (som gjerne tar et par dager før ting fungerer som det skal).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel hvis du skal HA pcen nå og ikke kan vente hvem kan stoppe deg. Men for å si det på denne måten. Det blir litte som å kjøpe en Blodtrimma 2010 modell Lada med minst 50 HK og som bruker 5 liter på mila, i stedet for en 2011 modell BMW som bruker mindre yter mer, er billigere, men dessverre er litt forsinket pga produksjons feil med tenninga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel hvis du skal HA pcen nå og ikke kan vente hvem kan stoppe deg. Men for å si det på denne måten. Det blir litte som å kjøpe en Blodtrimma 2010 modell Lada med minst 50 HK og som bruker 5 liter på mila, i stedet for en 2011 modell BMW som bruker mindre yter mer, er billigere, men dessverre er litt forsinket pga produksjons feil med tenninga.

 

hehe skjønner tegninga. vurderte å vente til mars med å bygge. men nå har nåværende stasjonære kvelda helt å har dame/unge fri en uke fra og med onsdag, så klarer bare ikke vente :)

 

noen forslag? er vel ikke mulig å hente direkte fra komplett/netshop heller?

 

Viktigste er at den yter godt i 2 år. bygger antakelig noe mere kostbart da.

Lenke til kommentar

Mulig å hente flere steder fra Komplett... Enten hentebuer rundt omkring, eller rett fra Komplett i Sandefjord. Er vel 3 timers "leveringstid" på automaten i Sandefjord, raskere enn det får du nok ikke!

 

Mye å hente på å bygge selv, spesielt at du er sikret mot "byggefeil". Kjøper du fra noen andre, kan det bli problematisk hvis det blir noen feil, reklamasjoner og sånt. Var en tråd om en nettbutikk som sendte ny vare til originale kjøper i stedet for den som sendte inn delen. Risky med andre ord.

 

Se litt på hva som er blitt satt opp til andre, og se hva du får på Komplett. Hvis den skal yte godt i to år, anbefaler jeg på det sterkeste en SSD :thumbup:

Lenke til kommentar

Mulig å hente flere steder fra Komplett... Enten hentebuer rundt omkring, eller rett fra Komplett i Sandefjord. Er vel 3 timers "leveringstid" på automaten i Sandefjord, raskere enn det får du nok ikke!

 

Mye å hente på å bygge selv, spesielt at du er sikret mot "byggefeil". Kjøper du fra noen andre, kan det bli problematisk hvis det blir noen feil, reklamasjoner og sånt. Var en tråd om en nettbutikk som sendte ny vare til originale kjøper i stedet for den som sendte inn delen. Risky med andre ord.

 

Se litt på hva som er blitt satt opp til andre, og se hva du får på Komplett. Hvis den skal yte godt i to år, anbefaler jeg på det sterkeste en SSD :thumbup:

 

 

Helt enig, er bare desp akk nå :)den må ikke være versting i veldig lang tid, vet at om 2 år skal jeg jo innvestere i ett monster alikevel. etter litt research skal jeg helt klart ha en ssd ja. vil det si at jeg kan bestille deler i dag å hente de i morgen? problemet da vil evt bli at jeg ikke vil rekke til sandefjord før klokken blir 1800 eller senere. lei for maset her, men visst ikke noen av disse er noe særlig heller gir jeg f å fikser rett fra komplett. har desverre begrenset bruk av pc fram til jeg får kjøpt så stresser fælt innpå her :)

 

 

Lian-Li PC6277B, god plass til disker og evnt vannkjøling

Chieftech 750W PSU med modulære kabler

Asus Crossair IV Formula Hk

AMD X6 1055 CPU

4 x 2 GB 1600 Mhz Corsair DDR3 minne

128 GB Corsair SSD (220 mb\s skriv 200 mbs\les) systemdisk

1 TB Samsung F3 harddisk

2 X HIS HD5850 1 GB skjermkort med iCooler5 i Crossfire

 

 

 

CDROM:

LG Blu-Ray-brenner GGW-H20LXFX

HOVEDKORT:

XFX nForce-790i Ultra SLI, DDR3

CPU:

Intel Core 2 Duo E6850 3,00GHZ

MINNE: 2x Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 2GB CL8 Totalt 4GB

CPU KJØLER:

NorthQ 3580 Siberian Tiger CPU kjøler

HARDDISK 1:

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

HARDDISK 2:

Corsair SSD Performance P64 2,5" 64GB

STRØMFORSYNING:

MIST 1000W avtagbare kabler, rev. 2

KJØLING:

2x MIST vifte, MISTYLFA120LSBL, 4xBlå LED

KABINETT:

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PCV1000Z

SKJERMKORT:

XFX GeForce GTX 280 1GB GDDR3, PCI Express 2.0, SLI Ready, Dual DVI, HDTV

Endret av razzimond
Lenke til kommentar

Den første av de to virker knall den. Dog, faren for problemer ved feil er jo da der.

 

Pickup point i Sandefjord er åpent til 20.00, så det rekker du fint. Så får du gleden av å bygge og, det er jo halve morroa :)

 

 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt brukt, da du ikke vet hvordan pc'en er behandlet, om den er riktig satt sammen (brukt anti-statisk lenke? For mye makt?) og eventuelle problemer ved reklamasjoner.

 

 

Her kan du lese mer om henting hos komplett. Vet ikke hvor du bor, men de har pickup point på Vindern i Oslo, rett ovenfor den Kinesiske ambassaden ;D

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=pickuppoint-hovedside

 

 

Edit:

Ser de har endret med leveringstid i Sandefjord, var 3-4 timer levering før, nå må du bestille før kl 13.00 samme dag, og det er ingen garanti. Den ene gangen jeg brukte den, tok det rett over 3 timer. Grafikkort og litt sånt, medium størrelse ting.

 

 

Edit2:

Et raskt forslag...

 

Hovedkort

CPU

Minne

GPU

Alternativ GPU Velg en av disse, ytelsen er rimelig lik. Spiller du på 25xx oppløsning hadde jeg tatt ATI 6950, eller 6970.

SSD Til OS og mest brukte programmer

HDD Til masse lagring og spill

DVD

PSU

Kabinett, velg en farge

 

Rett i overkant av 8000 kr hvis du henter selv, men da får du en knallgod maskin! Operativsystem regner jeg med at du har fra før...

 

Hvis du skal kutte noe, så tar du vekk SSD'en. Kan legge til en sånn senere :)

Endret av Dunno1987
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...